A Star Wars: The Old Republic Affection (szeretet/vonzalom) rendszert használ majd, hogy mérje a játékban található companion (társ) karakterek hozzánk való viszonyát. A rendszer alapjai a Dragon Age-ből származnak.
Egyes karaktereket manipulálva áthúzhatjuk őket a sötét oldalra, míg másokat felszabadíthatunk annak szorításából és megtéríthetjük a "jókhoz". Lesz, akit ösztönözhetünk, hogy kivívja függetlenségét, míg másokat alárendeltségbe kényszeríthetünk. A NPC-k szeretetét befolyásolják párbeszédek, különböző események és ajándékok. Amíg keresztül-kasul átutazzuk a galaxist, ezek a társak szolgáltatják majd a kommentárt, információt a helyben folyó eseményekről (persze mindezt a saját perspektívájukból) és útbaigazítanak, hogy merre érdemes nézelődnünk. Megpróbálnak majd az érzelmeinkre hatni és befolyásolni minket, ahogy mi is hatunk rájuk. Ahogy a sztori kibontakozik ők is folyamatos karakterfejlődésen mennek át.
"A döntéseidtől függően, lesznek akikkel közeli barátságot alakíthatsz ki, vagy akár szerelmi viszonyt, míg előfordulnak olyanok is, akikkel ellenségekké váltok!" Minden karakterosztálynak meglesz a saját társ karakter szettje, akik kiegyensúlyozzák az ő saját képességeit. Így tank karaktereknek nem ajánl majd a játék szintén tank társakat.
Az első kísérő már a történet elején csatlakozik hozzánk, de nem kell sokat várni míg válogathatunk, hogy az adott missziónkhoz kiket vigyünk magunkkal. Az, hogy milyen szinten lesznek irányíthatók a segítők, egyelőre még homályos. Elméletileg "aktiválhatunk majd companion képességeket" szóval valami minimális beleszólásunk egészen biztos, hogy lesz. Ha minden igaz, akkor a felszerelésüket leváltva megváltoztathatjuk az alapvető viselkedésüket. Minden mellénk szegődő karakternek megismerhetjük majd az előéletét, mindenkihez kapcsolódik majd számos egyéni küldetés. (Példa companionnak adtak "méltóságteljes hercegnőt" és "gaz kalózt". Nem is tudom, kikre emlékeztetnek.)
A Star Wars: The Old Republic amellett, hogy ez lesz a BioWare első MMO-ja, azzal is plusz kihívást állít a fejlesztők elé, hogy ez lesz az első real-time játékuk. Miden eddigi BioWare szerepjátékban megállíthattuk az időt, így kíváncsian várjuk, hogy hogyan birkóznak meg e funkció hiányával. A SWTOR jelen pillanatban a legjobban várt MMO, sokan a WoW-hoz hasonló sikereket predesztináltak neki. Az eddig látottak alapján erre még esélye is van a jövőre érkező játéknak!