Shop menü

BRIAN FARGO WASTELAND 2 TERVEI

A Wasteland nemcsak a nyolcvanas évek, hanem minden idők egyik meghatározó játéka volt. Olyan remekművek születtek a nyomán, mint a Fallout sorozat. Elkészülhet-e vajon a folytatás?
Tibor Kovács
Tibor Kovács
Brian Fargo Wasteland 2 tervei

A Bard's Tale, a Wasteland és a Fallout alkotójának, Brian Fargónak fiókjában már készen áll a történet és a karakterek tervei a Wasteland folytatásához, melyet saját bevallása szerint már 20 éve próbál elkészíteni. Az 1988-as poszt-apokaliptikus, atomháború után játszódó, számos díjat nyert RPG, a Wasteland tekinthető a Fallout sorozat ősének.

Fargo a szükséges összeget a Kickstarter segítségével szeretné összegyűjteni - ugyanezen a platformon Tim Schafernek, a Double Fine főnökének több mint 2 millió dollárt sikerült összeszednie saját retro kalandjátékához.

"Az egész játékipart meglepte, hogy a Double Fine-nak sikerült ekkora összeget szereznie egy független játékhoz, és biztos vagyok benne, hogy a világon minden fejlesztő elgondolkodott ezen" – mondta Fargo. "A rajongók már akkor elkezdtek kapcsolatba lépni velem ezzel kapcsolatban, mielőtt még beszélni tudtam volna az embereimmel. Kissé izgatott lettem, és arra gondoltam, hogy ehhez a játékhoz egy Kicksarter típusú prodzsekt pont megfelelő lenne. Jason Andersonnal már kidolgoztuk a történetet és a karaktereket, úgyhogy nem a nulláról indultunk."

A Wasteland folytatása izometrikus nézetű játék lesz. Mivel ennek egyszerűbb elkészíteni a grafikáját, sokkal több irányba ágazó történetet tudnak alkotni, nem kell amiatt aggódni, hogyan fogják elékészíteni a grafikát minden lehetséges szituációhoz.

"Megvan az az előnyünk, hogy már ismerjük az alapmechanikát az első részből, ezzel időt takarítunk meg, de a kulcs az előkészítő munkálatokban rejlik: meg kell tervezzünk minden egyes helyszínt, beszélgetést, tárgyat, npc-t, minden apró részletet, mielőtt  magának a programozásnak nekiállunk."

"A játék így összetett lesz, a fejlesztés folyamata pedig mindvégig hatékony, és fókuszált marad. A előkészítő munkálatok ideje alatt összegyűjtjük a visszajelzéseket a hardcore játékosainktól, és kíméletlenül felülvizsgáljuk a dizájnt. Az írás időszakában a változtatások még nem kerülnek semmibe, és így előre elkerülhetjük, hogy a költségek az egekbe emelkedjenek. Az eredeti Wasteland csapat kicsi volt, így a hatékonyság már akkor is fontos szerepet kapott."

Fargo és kollégája Anderson pár éve kezdtek dolgozni a Wasteland folytatásán, de nem találtak senkit, aki finanszírozta volna a kiadást. "Az érdeklődés hiánya nagyon meglepett" – mondta Fargo. "Adva volt a Fallout egyik fő alkotója, aki együtt dolgozott a Wasteland fő tervezőjével, Mike Stackpole-lal, és az az ember, aki mindkét játék létrejöttében segédkezett, és mindez a Fallout 3 masszív sikere után. A kiadókat egyszerűen nem érdekelte egy csapat alapú RPG, attól féltek, hogy olyan nagy költségekbe vernék magukat, mint a BioWare, akiknél több tízmillió dollárba kerül egy ilyen játék."

"Mindannyiunk számára nagyon frusztráló volt, egyik oldalon ott voltak a rajongók, akik buzdítottak minket, hogy legyen új Wasteland, ugyanakkor nem tudtuk megfinanszírozni. Jason fantasztikus munkát végzett a tervezéssel, és a történettel, és mindez  készen áll, hogy a játékhoz felhasználjuk. Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy Jason közel egy évet töltött el a tervezéssel. Nagyszerű volt együtt elképzelni, mi lehet ebből a játékból, és nagyon izgalmas, hogy mindez talán végre meg is valósulhat – persze ez attól függ, hogy mekkora támogatást kapunk."

Fargo arra számít, hogy az eredeti Wasteland rajongói számára kényelmes lesz az átmenet a folytatás világába, és otthon fogják érezni magukat. Robbanó mutánsokra számíthatunk, és néhány régi helyszín is karakter is megjelenik majd, új ötletekkel színesítve. "A nosztalgia és az újdonság megfelelő arányú keverékére lesz szükség a sikerhez, és ennek nagy része már készen áll. Már nagyon várom, hogy zene és hang segítségével is megteremthessem a hangulatot. A jó hangok nagyon nagy befolyással bírnak a játék atmoszférájára, a Fallout erre remek példa."

A Wasteland folytatása a tervek szerint PC-re fog megjelenni, és ha elég pénz összegyűlik, tábla PC és iPhone verzió is készül belőle. Az elkészítéshez legalább 1 millió dollárnak kell összegyűlnie, a gyűjtés jövő hónapban veszi kezdetét.

Kapcsolódó cikkeink:

PC-s játéktörténelem 1990 előtt

Galéria megnyitása

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére