Xbox 360: pendrive támogatás és slim változat

Utóbbi még csak pletykák frontján, de az USB Mass Storage támogatás már nagyon hiányzott az Xbox-ból, úgyhogy erre biztos minden tulaj felkapja a fejét.

Xbox 360: pendrive támogatás és slim változat

A Joystiq által szerzett dokumentációk azt bizonyítják, hogy az Xbox 360 nemsokára megkapja az oly régóta áhított USB Mass Storage Device támogatást, amivel a PS3 már 2006-os megjelenése óta rendelkezik. A funkció valószínűleg egy tavaszi rendszerfrissítéssel érkezik majd, és engedélyezni fogja, hogy külső meghajtókra (legtöbb esetben pendrive-okra) menthessük játékok adatait és onnan fel is használhassuk őket.

Ahogy megérkezik a frissítés, az Xbox felhasználók letölthetnek majd Xbox Live Arcade játékokat, Xbox Live Indie játékokat, DLC-ket és tapaszokat is a külső meghajtóra, amik ugyebár sokkal nagyobbak is lehetnek mint a most kapható, erősen túlárazott Memory Unitok (memóriakártyák), amiknél a maximális méret mindössze 512MB. A nagyobb tárhelynek köszönhetően elérhetővé válik az a funkció is, hogy teljes játékokat másoljunk a külső meghajtóra, ez eddig csak a merevlemezre mehetett (már ha volt). A lemeznek így is bent kell lennie, hogy a biztonsági ellenőrzést megejthesse a konzol.

A dokumentáció alapján a meghajtónak legalább 1GB-osnak kell lennie és a rendszer első behelyezésnél egy kompatibilitási ellenőrzést is le fog futtatni. A rendszerpartíció 512MB-ot fog elvinni, és a maradékra pakolászhat a felhasználó, de csak maximum 16GB-ig. Ha ennél nagyobb külső meghajtót csatlakoztatunk, akkor sem fog többet látni az Xbox. Első használatnál két opciót fog felajánlani a gép: Configure now vagy Costumize. Előbbi esetben a rendszer beállítja a lehető legnagyobb méretet (maximálisan 512MB+16GB), míg második esetben a meghajtó egy részét elkülöníthetjük egyéb adatoknak (mp3-ak pl.).

Elég egyértelmű, hogy a Microsoft csak a memóriakártyáknak akar búcsút inteni, amiket eddig foggal-körömmel védett. Az általa nem hitelesítetteket ki is zárta a rendszerből, pedig azokból voltak nagyobbak, mint 512MB. Persze ezt nem véletlenül tette, hiszen eléggé vérlázító ára volt a kártyáknak, úgyhogy valószínűleg nem kis haszonnal árulta őket. Ugyanez a helyzet a merevlemezekkel is, de ezt a piacot megtartja magának az MS, nyilvánvalóan ezért vezették be a 16GB-os korlátot. Az egyetlen kiskapu, hogy egyszerre két külső meghajtót is használhatunk, így akár 32GB is rendelkezésre állhat, de ha már hármat rakunk be, akkor az utoljára behelyezett meghajtót nem fogja látni a rendszer. Tehát aki Arcade vagy kis merevlemezes gépet vett és nagyobb tárhelyre van szüksége, annak maradnak az MS Xbox-hoz készített merevlemezei.

Viszont ha már az Xbox-nál tartunk érdemes egy kis kitérőt tenni más területekre is, mert úgy néz ki, hogy a vas is változni fog hamarosan. Utalásokat már maga Ballmer is elejtett ezzel kapcsolatban, úgyhogy a közeljövőben (talán ősszel) érkezhet egy új, kisebb Xbox 360, legalábbis minden jel erre utal. A lenti képeken a legszembetűnőbb dolog, hogy egy nagy chipet látunk csak rajta, anno pedig pletykaszinten azt hallhattuk, hogy az új, Valhalla kódnevű alaplapon már egybe lesz építve a processzor a GPU-val, ami helytakarékosságot, és jobb hűtést eredményezhet (főleg ha közben csíkszélességet is csökkentenek). Persze az egészet illik egyelőre fenntartásokkal kezelni, de logikus lépésnek tűnik, hogy a PS3 Slim után a Microsoft is letesz valamit az asztalra, hiszen még elég sokáig el szeretnének lenni a 360-nal.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward