A hétvégén hatalmas csatába kezdtek a Helldivers 2 játékosok, méghozzá a japán megacég, a Sony ellen. A Sony Interactive Entertainment, avagy a Helldivers 2 kiadója május 3-án bejelentette, hogy hamarosan követelménnyé válik a PlayStation Network használata az Arrowhead Game Studios fejlesztette Helldivers 2 esetében, ez viszont nem várt ellenszenvet váltott ki a játékosok részéről. A botrány egy pillanat alatt tönkrevágta a Helldivers 2 pozitív értékeléseit és megítélését, a játékosok pedig egyként álltak ki az új rendszer bevezetése ellen.
A PSN megkövetelése azért is volt felháborító, mert a Sony utólag írta át a szerződési feltételeket, hogy megengedhessék maguknak ezt a lépést, illetve azért is, mert a világ országainak a nagy részében nem lehet legálisan PSN fiókot üzemeltetni. A korábbi cikkünk írásakor, avagy május 4-én még csak fenyegetés szintjén élt az, hogy a PSN megkövetelése miatt több országban elérhetetlenné fog majd válni a játék, azonban vasárnapra 168 ország játékosai szembesültek azzal, hogy eltűnt a játék a Steam kínálatából, mivel nem támogatott országoknak számítottak.
A játékosbázis fellázadása tehát nem csak egyfajta dühös hóbort volt egy fél perces account készítés ellen, hanem létkérdéssé is vált, hiszen több százezer vásárlót kritikus módon érintett.
A helyzet annyira kaotikussá vált, hogy az Arrowhead Game feje, Pilestedt sem tudta megmondani, mi történik a játékosokkal, akik nem támogatott régióban éltek.
Pilestedt szívén viselte az ügyet, többször is hangsúlyozta, hogy mennyire megviseli a dolog, ami a játék körül történik, de egyben azt is elismerte, hogy a PSN körüli fiaskó az ő hibája is, mivel ő volt az, aki a megjelenéskor úgy döntött, hogy PSN követelmény nélkül rajtoltatja el a játékot, hogy ne legyenek technikai gondok. Ők maguk már 6 hónappal a megjelenés előtt tudták, hogy a PSN rendszer elengedhetetlen lesz a játék működtetéséhez, ám elismeri, hogy ezt nem kommunikálták megfelelően.
A Steam először elutasította a visszatérítési kérelmeket, mondván, a játékosok több száz óra játékidővel bőven túlvoltak a visszatérítési küszöbön, ám vasárnapra ők is megenyhültek, elkezdték visszaadni a játékosoknak a teljes összeget, ami elég különleges esetnek számít.
Pilestedt eközben folyamatosan tárgyalt a Sony-val, hogy legyen valami megoldás a dolgokra, különben a játék idő előtt meghal.
A Sony egy japán vállalat, ennek okán nagyon nehéz és lassú folyamat rájuk hatni. A rugalmasság amúgy sem jellemző a nagy cégekre, hát még akkor, ha japán vezetés dönt a dolgokról. Ennek ellenére elképesztően hamar, 3 nappal a PSN követelmény bejelentése után megszületett a döntés, hogy a Sony visszavonja a PSN-nel kapcsolatos terveit a Helldivers 2 esetében.
A PlayStation hivatalos X csatornán üzenték meg, hogy leállnak a PSN fiók követelményekkel kapcsolatos tervekkel. Bejegyzésük szerint még mindig tanulják azt, hogy mi kell a PC játékosoknak, így a visszajelzések számukra felbecsülhetetlenek.
Pilestedt, aki többször is hangsúlyozta, hogy a játékosok oldalán áll a kérdésben, megköszönte a PlayStation partnerének az együttműködést. Szerinte új alapokat hoznak létre abban a kérdésben, hogy egy élő játékot miként kell üzemeltetni a közösséggel együttműködve a legjobb játékélmény érdekében.
A Sony mindenesetre biztosan átgondolja, hogy a jövőben miként fogja a PSN-t megkövetelni a játékaiban, az viszont már most tudva lévő, hogy a Ghost of Tsushima PC-s portjánál nem lesz kötelező a PlayStation Network fiók, ám ez esetben a játékosok ki fognak maradni a multiplayer élményből.