Shop menü

VALAHA KÉSZÜLT WOW MOBILRA, DE LELŐTTÉK

A NetEase és a Blizzard nem tudott megállapodni.
Török Roland
Török Roland
Valaha készült WoW mobilra, de lelőtték

A World of Warcraft valaha a legsikeresebb MMORPG volt, ami számtalan más céget ösztönzött példájának követésére, de természetesen nem sok vetélytársnak sikerült labdába rúgnia. A keleti és a mobil piacon voltak sikeres MMO próbálkozások, de egy jóideje a Blizzard se tudja hozni a saját számait, annyira elidegenítette a talán valaha volt leglojálisabb játékosait is magától. 

A Warcraft világát a sikerek miatt természetesen folyamatosan piszkálta a Blizzard. Volt itt film, itt zajlik a Hearthstone kártyajáték, no meg a Warcraft 3 Reforged is, ami mindent képvisel, amit egy kapzsi, pénzéhes cég kívánhat magának. Egy ideje tudjuk, hogy nincs fék a Warcraft-vonaton, hiszen érkezik a Warcraft Arclight Rumble is, a Blizzard saját valós idejű stratégiai játéka. 

A Bloomberg híre szerint viszont az Activision Blizzard eredetileg nem ezzel tervezte leuralni a fantasy világ rajongóit a telefonos piacon, hanem a NetEase-szel közösen készítettek volna egy World of Warcraft MMORPG-t.  A WoW mobilos MMORPG-n ráadásul nem is kis csapat dolgozott. A hároméves fejlesztési idő után magára hagyott játékon 100 fő munkálkodott, ám a fejlesztők nagy részét a NetEase szélnek eresztette - erről tájékoztatta a Bloomberget a címen dolgozó informátor. Szerinte a NetEase és az Activision Blizzard nem tudott megállapodni a feltételeket illetően, ezért bármennyire is előrehaladott volt a projekt, félbehagyták azt.  

A leállított WoW játék Neptune kódnévre hallgatott, és rendelkezett volna mindennel, ami egy jó MMORPG-hez szükséges.

A World of Warcraft világ viszont csak az alapot adta volna, egyfajta spin-off játéknak készült, nem lett volna közvetlenül összekötve a PC-s WoW-val.  

Bár az Activision Blizzard Micimackó miatt nagy slamasztikába került Kínában, valójában a NetEase-szel közösen kiadott Diablo Immortal így is nagy sikernek örvend. A free to play játék annyira jól teljesít, hogy sikeresen megfordította a Blizzard játékosokat vesztő trendjét, és egy jó ideje először 27 milllió felhasználó volt kíváncsi a cég játékaira a korábbi 22 millió helyett. 

A GamesIndustry.biz szerint viszont hiába sikeres a játék, az Activision Blizzard valójában csalódott a háttérben, hiszen a CoD: Mobile-hoz hasonlóan 90 milliós játékostábor vizionáltak vele. A Diablo Immortal védelmére legyen szólva, hogy a CoD-ot nem tiltatták ki a világ legnagyobb videojátékos piacáról egy macis Twitter bejegyzés miatt, így volt lehetősége kibontakozni.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére