A Mozilla egy meglehetősen érdekes videót tett elérhetővé, amelyen az látható, hogyan fut webböngészőben az Epic Unreal Enine 4-es motorja, méghozzá mindenféle bővítmény vagy kiegészítő használata nélkül. Utóbbi igen lényeges tény, hiszen ezáltal több különböző platformon is azonos, gördülékeny felhasználói élményhez lehet jutni – beleértve a mobileszközöket is.
A fenti videón látható demókról a Mozilla szakemberei azt állítják, hogy azok közel natív sebesség mellett futnak a böngészőben. Hogy ez számszerűsítve pontosan mit jelent? A dolgok jelenlegi állása szerint a teljes sebesség 67%-át, ami nem hangzik rosszul, hiszen tavaly még csak a natív sebesség 40%-át sikerült elérniük a fejlesztőknek (natív alatt itt azt értjük, hogy nincsenek plusz szintek a játék és a rendszer között, mint a böngésző). A natív sebesség tényleges eléréséig még sok a teendő, de az ígéretek szerint hamarosan újabb teljesítménynövekedésre lehet számítani.
Az említett sebesség a bővítmény nélküli futtathatóságot figyelembe véve abszolút nem hangzik rosszul. Ez persze nem az első eset, hogy az Epic webre portolja az Unreal Engine-t: korábban az Unreal Engine 3 webes portja is elkészült, amelynek képességeit remekül szemlélteti az ingyenes Monster Madness Online alpha. Az említett cím – szubjektív megítélés alapján – minden egyéb webes játéknál jobban néz ki – és ez a cím még csak az Unreal Engine 3 képességeit használja ki. Az új, Unreal Engine 4-es motor segítségével a fejlesztők még magasabbra helyezhetik majd a lécet.
Érdekesség, hogy pont ugyanerre a motorra, azaz Unreal Engine 4-re támaszkodik a Daylight is, amelynek teljes verziós kiadása az Nvidia friss, tavaszi akciójának köszönhetően egyes GeForce sorozatú asztali videokártyák mellé letöltésre jogosító kupon formájában jár. Az akcióval kapcsolatban további részletek itt olvashatóak.