A Fairphone az okostelefonok piacának talán a legkülönlegesebb szereplője, és mondhatni teljesen egyedülálló is az, amit csinálnak. Több mint 10 éves már a vállalat, és olyan okostelefonokat fejlesztenek és készítenek, amik valóban a környezettudatosságot helyezik szem elé. Éppen ezért például nem is szokott évente új modell érkezni.
Tavaly elvesztette vezérigazgatóját a cég, Eva Gouwens 6 évet követően elhagyta a Fairphone-t, és azóta nem volt új vezető, de ez most megváltozott. Reinier Hendriks érkezett a vállalat élére, aki korábban a Vodafone-nál és a holland KPN telekommunikációs cégnél is megfordult, legutóbb pedig a Leaseweb kötelékében dolgozott. Noha mobilgyártónál még nem dolgozott, a szakember úgy véli, hogy képes lesz megfelelően helytállni, és arra törekedik majd, hogy megértse a vásárlóközönségét.
Hendriks érkezésével együtt a Fairhpone több fontos bejelentést is tett, és szó esett arról, hogy milyen céljai vannak a vállalatnak az elkövetkezendő időszakra nézve. Az egyik legfontosabb dolog, amiről beszélt az új vezérigazgató, hogy a márka erőteljes terjeszkedésbe fog kezdeni.
Ha minden jól megy, akkor még ebben az évben 23 új országban fog hivatalosan megjelenni a Fairphone.
A terjeszkedés kapcsán sok részlet egyelőre még nem derült ki, nem ismert, hogy mely országok vannak a terítéken, de eléggé jó esélyek mutatkoznak arra, hogy a márka Magyarországra is megérkezzen. Főleg európai országok lehetnek a célkeresztjében, és azon belül is elsősorban az EU tagállamait igyekezhet majd behálózni. Ausztriában már elkezdődtek a bevezetést megelőző tárgyalások, és az Egyesült Királyságban is lesz hivatalos értékesítés, valamint a svájci nyitás is terítéken van.
A Fairphone mobiltelefonjai a tervek szerint megjelennek majd a szolgáltatók kínálatában is. Ez azért nagyon fontos, mert ahogy az USA-ban, úgy Európában is nagyon sok olyan vásárló van, akik mind a mai napig nem látnak túl a szolgáltatóik kínálatán. Az emberek többsége még mindig a szolgáltatóján keresztül szerzi be az okostelefonját, attól függetlenül, hogy ma már semmi nem készteti erre az embereket. Bevett gyakorlat például, hogy az előfizetésekkel együtt, részletre választanak mobilt. A kiterjedtebb disztribútori hálózat révén a Fairphone minden eddiginél „láthatóbbá” válik majd.
Reinier Hendriks leszögezte, hogy szükség van egy olcsóbb okostelefonra is. A Fairphone mobilok sosem voltak a csúcsra árazva, de olcsónak sem lehetett ezeket nevezni. A Fairphone 5 pedig jelentősen megdrágult, ami aligha tett jót a keresletnek. A korábban 500 euró körüli áron terjesztett modelleket követően ez a készülék 700 euró lett. Az új vezető azt akarja, hogy egy 400 euró körül megvásárolható modell is megjelenjen a kínálatban, ami ugyanúgy igazodik a cég értékeihez.
A tervek között szerepel az is, hogy a Google és a Qualcomm közelebbi partnerévé váljanak, és egyebek mellett ennek köszönhetően is faragnának az árakon. A Fairphone 5 Hendriks meglátása szerint a vásárlók 80 százalékának az igényeit képes kielégíteni, de úgy véli, hogy ez még nem elég.
A Fairphone legnagyobb vásárlóközönségét jelenleg Németország adja Hollandia mellett, ebben a két országban talált gazdára tavaly az okostelefonok túlnyomó többsége. De az eladási számokkal aligha lehet elégedett a kicsi, de céltudatos márka. Hiszen mindössze 235 ezer készüléket tudtak leszállítani. Miközben állítólag a német piacon tavaly összesen 20 millió mobil fogyott.
A jövőben is azokat a felhasználókat igyekszik majd elsősorban megszólítani a márka, akik környezettudatosak. A Fairphone 5 gyártása például transzparens módon zajlik, igyekeznek a legtöbb komponenst olyan forrásból beszerezni, ami alacsony karbonlábnyommal rendelkezik, és az etikusságra is adnak. Nagy a mobilban az újrahasznosított anyagok aránya, a szoftvertámogatás pedig már 10 évig biztosított, és minimum 5 főverziós Android frissítésből részesül.