Shop menü

ÚJ FUNKCIÓKKAL BŐVÜL A GOOGLE KERESŐ, MÉG ZSÚFOLTABB TALÁLATI LISTÁK JÖNNEK

A vállalat segít majd egy-egy témát több szempontból megérteni, és bővebb információval szolgál majd a felhasználóknak a találatokról.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Új funkciókkal bővül a Google Kereső, még zsúfoltabb találati listák jönnek

A Google számára a mai napig a Kereső az egyik legfontosabb terméke, és az utóbbi időben a generatiív MI miatt ezt sok támadás érte, egyesek szerint a Microsoft elroboghat a Google mellett az OpenAI hátán lovagolva. A cég viszont igyekszik fenntartani az érdeklődést, és miközben betekintést enged a Bard révén a saját chatbotja működésébe, addig a Kereső felületét is fejleszti.

A cég most egy blogbejegyzésben jelentette be, hogy jön több újítás is a Kereső keretei között. A legérdekesebb fejlesztés a „Perspectives”. A Perspektívák névre hallgató újítás egy friss szekciót nyit majd a keresési találatok listáján, hasonló módon, mint ahogy korábban már a Top cikkek is megjelentek. Egy oldalra görgethető listára kell gondolni, amiben ugyanazzal a témával kapcsolatosan lesznek kiemelt tartalmak.

A Perspectives szekció célja az, hogy a felhasználók lehetőséget kapjanak arra, hogy egy-egy téma kapcsán több eltérő hírből is tájékozódjanak. Így számos nézőpontból meg lehet ismerni egy adott témát, és az ember képes lesz megalkotni az adott ügyben a saját véleményét. Napjainkban ez nagyon fontos lenne, mert azt lehet tapasztalni, hogy az olvasók egyre inkább hajlamosak részrehajló forrásokból tájékozódni, adott esetben pedig félretájékozódni.

Galéria megnyitása

A Google a Perspectives esetében kiemelten arra törekedik, hogy minél sokszínűbb forrásokból, különböző szerzőktől származó anyagokból tájékozódhassanak az emberek. Ennek köszönhetően a felhasználók látóköre tágulhat, a keresett témákat jobban átláthatja, mélyebben megismerheti. Ez főleg a napi eseményeknél nagyon fontos, de sok más esetben is hasznos lehet. A Perspectives révén persze a találati listák még zsúfoltabbak lehetnek majd, ami a hátulütője annak, hogy a Google egyre többet szeretne mutatni az embereknek.

„Rendszereink automatikusan azonosítják a releváns hangokat a különböző platformokon, a keresési előzményektől függően. Ezek a rendszerek egy sor szempontot vizsgálnak annak megállapításához, hogy egy találat hasznos lesz-e, nézi a Google a relevanciát, a minőséget, a nyelvezetet, a frissességet, a szakértelmet és még mást is. Ha tudomást szerzünk arról, hogy egy tartalom sértheti az irányelveinket, felülvizsgáljuk, és adott esetben eltávolítjuk a keresési listákból, így a Perspectives szekcióból is.” – olvasható a cég közleményében.

A webes felületen és a mobilon egyaránt felbukkan majd a Perspectives szekció, és a webes részen talán ez még nem is lesz olyan zavaró, de a mobilon azért elég tekintélyes helyet foglal el, amit ár kell görgetni, ha a felhasználó éppen a valódi találatokra lenne kíváncsi.

A Google igyekszik arról gondoskodni, hogy minél nagyobb legyen a találatoknál az átláthatóság. Ezen a fronton jelent előrelépést az „About this author” funkció. A találati listán minden találat esetén még a megnyitás előtt lehetőség lesz ellenőrizni azt, hogy mit lehet tudni az adott oldalról, kiadóról, szerzőről. Előre lehet majd tudni, hogy mi áll a tartalom mögött, és azt is figyelembe véve nyithatja meg a tartalmat az ember, illetve adott esetben tovább is görgethet, ha úgy látja jónak a friss információk fényében.

Galéria megnyitása

Egyelőre csak az angol nyelvterületeken lehet majd használni az „About this author” opciót, máshol ez most még nem elérhető. De a vállalat természetesen dolgozik azon, hogy ez minél előbb megváltozhasson. A Perspectives pedig még szűkebb közönséget szolgál ki, ugyanis ezt nemcsak, hogy kizárólag angol nyelv mellett lehet majd elérni, de csak az Egysült Államokban élőknél fog megjelenni.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére