Shop menü

ÚJ DIREKTOR KERÜLT A CYBERPUNK 2077 ÉLÉRE

Reméljük, alatta gördülékenyebben fog menni a munka a csapatnak.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Új direktor került a Cyberpunk 2077 élére

További változásokat eszközölt a CD Projekt Red a Cyberpunk 2077 csapatában, aminek következtében az eddigi kreatív igazgató Gabriel Amatangelo lesz a játék direktora. Ezt a pozíciót Adam Badowskitól, a stúdió egyik társalapítójától veszi át, aki mostantól magasabb magasabb szintű menedzsment feladatokkal foglalkozik majd.

Az egyik fontos feladata lesz a CD Projekt Red jövőjét jelentő párhuzamos fejlesztési modell kiépítése. A CD Projekt Red korábban bejelentette, hogy nem készül el a Cyberpunk 2077 beígért, különálló multiplayer módja, valamint magát a stúdiót is átszervezik, és a jövőben legalább két AAA-kategóriás játékon fognak dolgozni egyszerre. Ez a kettő egyébként a Cyberpunk és a The Witcher folytatásait jelenti majd.

Korábban derült ki az is, hogy különálló multiplayer mód helyett a jövőben minden játékuk alapból tartalmazni fog valamiféle többjátékos komponenst, de azt egyelőre nem tudni, hogy ezt miként kell értelmezni.

A Cyberpunk 2077 új direktora mindenesetre tapasztalt: vezető tervezőként dolgozott a Dragon Age: Inquisition kiegészítőjén, valamint a Star Wars: The Old Republic több kiegészítőjén is, és mivel a Cyberpunk 2077 fejlesztési ütemtervéből az derül ki, hogy még idén számos ingyenes (és később feltételezhetően fizetős) DLC érkezik majd, ez a fajta tapasztalat kétségtelenül jól fog jönni.

További változás a CD Projekt Red életében, a küldetésekért felelős dizájner, Mateusz Tomaszkiewicz is távozott a cégtől, elmondása szerint 12 évet töltött itt, és most már egy kis változásra van szüksége. A legtöbben neki tulajdonítják, hogy a The Witcher 3 meg tudta mutatni: lehet szerepjátékot csinálni úgy is, hogy még a mellékküldetések is érdekesek.

Adam Kicinski, a CD Projekt Red vezetője továbbra sem tudta megmondani, hogy mikor kerülhet vissza a Cyberpunk 2077 a PlayStation Store-ba: elmondása szerint ez a döntés jelenleg kizárólag a Sony kezében van, és minden patch után konzultálnak a konzolgyártóval, azonban az még nem döntött az ügyben.

Ezen nem is feltétlenül kell csodálkozni, ugyanis a különböző elemzések szerint a Cyberpunk 2077 még az 1.2-es patch után is meglehetősen gyengén teljesít az előző generációs konzolokon. Habár a PS4 Pro már egészen korrekten tartja a 30fps-t, az alap PS4-en még mindig messze van a stabil képfrissítéstől, és leginkább 20-30fps között ingázik, a legnagyobb tömegjelenetekben még 20fps alá is beesve. A helyzet ugyan némileg javult az 1.1-es verzióhoz képest, azonban cserébe bizonyos objektumok és textúrák lassabban töltenek be a játéktérben. De ami ennél is fontosabb lehet a Sony szemszögéből, hogy ugyan most már viszonylag ritkán, de még mindig előfordulnak olyan esetek, amikor a játék kifagy és visszadob a dashboardra.

A helyzet még ennél is rosszabb Xbox One-on, ahol a gyalázatos képfrissítés alig javult az 1.2-es patch megérkézésével, de még az Xbox One X is elég gyengén teljesít - rosszabbul, mint a PS4 Pro, holott egy jóval erősebb hardverrel ellátott konzolról beszélhetünk. Egyelőre minden jel arra mutat, hogy ezt a játékot nem kellett volna megjelentetni az előző generációs masinákra, de persze drukkolunk a CD Projekt Rednek, hátha további munkával meg tudja oldani a dolgot.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére