Úgy tűnik, hogy a Dell E6400-as és E6500-as típusjelzésű noteszgépeivel nincs minden rendben: a termékek a felhasználói panaszok szerint könnyedén túlmelegszenek. A hibáról már a Dell hivatalos terméktámogatási fórumában is terjedelmes hozzászólás-özönt olvashatnak az oda látogatók, így szinte biztos, hogy nem egyedi esetről van szó, hanem egy szélesebb kört érintő problémáról.
A felhasználók elmondása szerint a rendszer BIOS-a a túlmelegedést érzékelve elkezdi szépen lassan csökkenteni a processzor órajelét, ami egészen az üresjárati órajel eléréséig folytatódik. Ahogy lehűltek az alkatrészek, a processzor órajelét elkezdi növelni a rendszer, de a névleges órajel felénél magasabbra így sem kúszik fel az érték, ez pedig jelentős teljesítménycsökkenést okoz, ami kellemetlenné és nehézkessé teszi a termék használatát.A Dell terméktámogatási fórumának egyik prominens személyisége, aki Tinkerdude nicknévvel írja hozzászólásait, már egy terjedelmes PDF fájlt is készített, amelyben a hiba elemzése és a lehetséges megoldások is szerepelnek. A felhasználó egy Dell Latitude E6500-as noteszgéppel tapasztalt megfigyeléseit foglalta össze a fent említett dokumentumban, ám ahogy a fórumon ezt az írást megosztotta, azonnal bannolták, ami elég furcsa lépés a Dell részéről, már ha szóról-szóra igaz.
Azóta kiderült, hogy a Dell Studio XPS 1645-ös noteszgép esetében is hasonló hibajelenségeket tapasztalnak a felhasználók, igaz ott azért ennyire nem komoly a helyzet, mint az E6400 és E6500 esetében. A problémát ennél a notebooknál a nem megfelelő AC adapter okozza, amelyet a gyártó azonnal cserél is, amennyiben a vásárló jelentkezik a problémával és számlával bizonyítja a vásárlás tényét.
Időközben a Dell vezető bloggere, Lionel Menchaca is eljuttatott egy közleményt a sajtó számára, amelyben arról számol be, hogy a Dell csapata már vizsgálja az E6400-as és E6500-as noteszgépekkel kapcsolatos problémák lehetséges okait. Ígérete szerint a vizsgálat lezárultával a Dell blogján, a Direct2Dell weboldalon hivatalosan is be fognak számolni róla, hogy mi a teendőjük a hibás noteszgépekkel rendelkező vásárlóknak, illetve arról is, hogy mi okozza a kellemetlenséget.