A Meta égisze alatt az Instagram folyamatosan fejlődik, most egy meglévő funkció esetében döntött a vállalat arról, hogy megnyitja mindenki számára. Ezzel pedig egyértelműen azoknak kedvez, akik influenszerkednek szabadidejükben. A termékek képeken való megjelölésére lesz módja bárkinek.
2016-ot írtunk, amikor az Instagramon megjelent az a funkció, hogy egy képen szereplő tárgyat meg lehetett úgy jelölni, hogy a megérintést követően a rendszer azonnal a termék oldalára navigálta az érdeklődőt. Később ezt továbbgondolta úgy, hogy működjön videókkal, elérhető lett a Történetek esetén is, majd a Reels videókba is begyűrűztek a termékmegjelölések.
Mostanra már a vásárlást szinte végig meg lehet oldani az Instagram keretein belül, ha ehhez a megfelelő hátteret biztosítja az adott csatorna. Nem kell elhagyni a képmegosztót ahhoz, hogy egy képen vagy videón megtetszett terméket megrendeljen az ember. Ezzel mostanra egészen jó e-kereskedelmi eszközzé vált az Instagram, viszont a megjelölést a termékeknél csak az üzleti fiókoknál használhatták az emberek, és ez az, ami most változásnak indult.
Az Egyesült Államokban elkezdte a hétköznapi felhasználók számára elérhetővé tenni a termékmegjelölési lehetőséget az Instagram.
Fokozatosan vezeti ezt be a vállalat, hogy tudjanak foglalkozni a menet közben esetlegesen felmerülő problémákkal, és nagyobb figyelmet tudjanak szentelni a felhasználói visszajelzésekre. Az újítást nagyon hasonlóan lehet majd használni, mint a partnermegjelöléseket. Ugyanott lesz ennek a menüpontja is. Tehát a feltöltés során már az utolsó lépésnél található a funkció.
Elmondta az Instagram, hogy már eddig is nagyon szépen növekedett azoknak a felhasználóknak a száma, akik használták ezt a funkciót, a jövőben azonban robbanásszerű felívelésre számít. A legutóbbi adatok szerint 1,6 millió olyan fiók van, aminél a megosztások során legalább egy terméket megjelöltek heti szinten. Ez hónapok alatt a többszörösére emelkedhet majd, ahogy a funkció széles közönség számára elérhetővé válik.
Egyre többen állnak influenszernek, ezzel együtt pedig a vállalatok is egyre több pénzt fordítanak olyan reklámokra, amiknek a keretei között a nagy követői táborral rendelkező felhasználóknak fizetnek. A termékek megjelölése révén pedig a reklámok már lényegesen hatékonyabban érhetnek majd célt, ez pedig hozzájárulhat majd ahhoz, hogy a márkák tulajdonosai még nagyobb hajlandóságot érezzen az ilyen jellegű hirdetésekre, hiszen adott esetben jobban láthatják is az eredményt.
Az influenszer-láz igazából az képmegosztó számára nagyon jól jön. Az Instagramon klasszikus értelemben véve nagyon sokat nem lehet keresni, nincsenek komoly bevételszerzési lehetőségek, viszont ilyen módon mégis megoldhatják maguknak a tartalomkészítők azt, hogy megérje nekik posztolni.
Közben pedig az Instagram azon is dolgozik azért, hogy a közvetlen bevételszerzési formákat gyarapítsa. Arra is kitért most, hogy dolgozik egy olyan funkción is, hogy a megjelölt termékek eladásából juthasson részesedéshez egy fiók üzemeltetője. Így a vállalatok akár olyan módon is szerződhetnének az influenszerekkel, hogy azok az eladási részesedésért cserébe hirdetnék a termékeket.