Ahogy azt a The Game Awards alkalmával bemutatott rövid előzetes is megerősítette, most már biztosan lehetünk benne, hogy készül az új Mass Effect. Arról persze mennek a találgatások, hogy mikor is fog ez játszódni, hiszen Liara alapján arra lehet következtetni, hogy valamilyen formában az eredeti történetet folytatják majd a készítők, még akkor is, ha ezen a ponton Shephard már vélhetően hosszú ideje halott.
De most nem is ez a lényeg, hanem hogy a projektet vezető Michael Gamble megerősítette, hogy számos veterán visszatért a játék fejlesztéséhez, akik már az eredeti trilógián is dolgoztak, köztük:
- Dusty Everman
- Parish Ley
- Brenon Holmes
- Derek Watts.
Everman korábban 2003 és 2015 között dolgozott a BioWare-nél, és idén októberben jött vissza a stúdióhoz, miután otthagyta a saját maga által alapított indie csapatot. Mostantól ő a vezető narratív dizájner.
Parish Ley lesz új Mass Effect kreatív igazgatója, aki 14 évet töltött a BioWare-nél, és az eredeti sorozat cinematic directore volt, míg Brenon Holmes korábban az Anthemen dolgozott 2014 óta, most pedig producerként vesz részt a munkálatolkban.
Végül pedig nagyon fontos Derek Watts neve, aki már az eredeti Mass Effect-játékokon is művészeti igazgatóként dolgozott, és ugyanebben a minősítésben tért most vissza.
Ezzel párhuzamosan viszont számos veterán távozott is a BioWare kötelékéből, akiknek egyébként nem feltétlenül van vagy volt köze a Mass Effecthez. Elment (újra) Casey Hudson, aki a BioWare vezetője volt, miután korábban 1998 és 2014 között dolgozott a stúdiónál, majd visszatért, miután a korábbi vezér Aaryn Flynn lelépett. Hozzá hasonlóan Mark Darrah, a Dragon Age executive producere is távozott, aki már 1998 óta volt a stúdiónál.
Hudson helyére Gary McKay érkezik, aki átmenetileg vezetőként funkcionál majd, valamint a BioWare Austion ügyvezetője, Christian Dailay veszi át az új Dragon Age executive produceri munkálatait. Mindketten megköszönték lehetőséget nem utolsó sorban az Electronic Artsnak, a kiadó ugyanis elmondásuk szerint egy stabil és nyugodt hátteret biztosít a munkához. Ezen kívül külön megköszönték a BioWare két alapítójának, Greg Zeschuknak és Ray Muzykának a lehetőséget, hogy a vezetésük alatt a stúdióhoz kerülhettek.
A kérdés innentől kezdve már csak az, hogy a BioWare két új projektje, a Mass Effect és a Dragon Age beváltja-e a hozzájuk fűzött reményeket, és a stúdió vissza tud-e térni a régi önmagához?