Túl van már a Xiaomi az első 100 ezer villanyautó legyártásán, minden a legnagyobb rendben halad, és a gyártási kapacitás már szinte a tetőfokára hágott. Eredetileg csak 100 ezer autót akart az idei évben legyártani, de már korábban kiderült, hogy ha minden jól megy, akkor akár még a 120 ezer is elérhető. Az aktuális eredmény tükrében pedig úgy döntött a cég vezetése, hogy ideje a tétet még tovább emelni. Ezen felül pedig technológiai újításokra is fény derült.
Idén második alkalommal is korrigálta a célját a Xioami, és most már arra hajtanak teljes gázzal, hogy a 130 ezer legyártott villanyautó is összejöjjön.
Csak egy gyára van a Xiaominak, de abban már több műszakban készülnek nagy sebességgel az elektromos járművek. A rendelkezésre álló információk szerint már havi szinten 24 ezer autót képes legyártani a cég a mostani sorokon. Nagyszerű eredmény a Xiaominak, hogy újra emelhette a célt, és jól mutatja az ambiciózusságát, hogy bevállalja a rizikót. Persze, ha a 130 ezer autó mégsem jön össze, akkor valószínűleg már úgysem lesz, aki pálcát törne felette. Mondhatni nincs már ennek tétje.
Eredetileg nem gondolta a Xiaomi, hogy képes lesz elérni a havi 24 ezer autós gyártókapacitást, ugyanis állítólag az első üzemet úgy tervezték, hogy 12 500 autó előállítását legyen képes megoldani. Ehhez képest már majdnem a dupláját hozza. Innen viszont tényleg nincs tovább, egy jelentősebb beruházás indult el a további kapacitásbővítés elérés érdekében. Ennek valamikor a 2025-ös év első felében lesz majd eredménye.
Nemcsak több autó jön, hanem erősebbek is
A Xiaomi a tervezéssel is halad tovább, és beharangozott egy új padlólemezt. Ez minden eddiginél nagyobb teljesítményt ígér, amit a vállalat szakemberei még több motor használatával oldanának meg. Ráadásul az új platformmal még azt is megtanulná a hajtáslánc, hogy képes legyen az autót egy helyben megfordítani, vagy éppen táncoltatni.
2054 lóerőről beszél a Xiaomi a továbbfejlesztett padlólemeznél, és a vállalat egy teljesen új motoron is dolgozik 449 lóerővel.
A szédületes teljesítményt a cég már négy motorral kívánja elérni, ezek a motorok minden kereket külön fognak mozgásba hozni. Minden kerék teljesen önállóan vezérelhető a cég által intelligensnek nevezett platformban. Ennek köszönhetően tudják majd azt megoldani, hogy egy más melletti kerekek képesek lesznek egymással ellentétes irányban forogni, így egy helyben megfordulhat az autó. Ez abból a szempontból nem új, hogy néhány gyártó már villantott ilyen technológiát mostanra, de a Xiaomi számára fontos eredmény.
A Xiaomi következő, 449 lóerős motorját állítólag már teljes egészében a saját mérnöki gárdája dolgozza ki, és nem máshonnan „kölcsönvett” alapra épül. Ez a villanymotor 28 ezres fordulatra lesz képes maximális terhelésnél. Ebből az új motorból lesz kettő az első kerekek mögött az intelligens padlólemeznél, a hátsó kereket pedig a nagyobb teljesítményű V8S motor fogja lendületbe hozni.
Lehetne azt mondani, hogy a cég csak a nagy számokkal dobálózik, de a SU7 Ultra már a bevezetésre vár a több mint 1500 lóerejével, és egy erőteljesen átalakított változata bőven 7 perc alatti időt futott a Nürburgringen. Időközben pedig azt is megtudtuk, hogy képes lenne az utcai autó megfutni a 359,71 km/h-s sebességet.
A mostani bejelentésben azt is megmutatta a Xiaomi, hogy egy olyan futóművet fog használatba venni, ami képes az összes keréknél egyedi beállításokat használni. Az autót akár kívülről is lehet vezérelni, és akár 140 milliméteres emelést lehet beállítani. Hasonló megoldást láttunk már más gyártónál is, ezzel igyekszik a cég azt megmutatni, hogy nincs nagy technológiai hátrányban. Még arra is képes az új futómű, hogy felpattanjon az útról a jármű, több centire képes mind a négy kerekét egyszerre elemelni a földről.
4,6 kW-os teljesítményű villanymotorok vezérlik a kerekeket, hogy azok a lehető legsimábban tudjanak reagálni minden környezeti változásra, a különböző kátyúkat gond nélkül képes lesz kisimítani az új rendszer. 48 voltos architektúrát is bevezet a Xiaomi, ezt kihasználva lesz kezelve a kormányzás és a fékrendszer is. Ennek köszönhetően készül a cégnél az adaptív kormányzás és az adaptív fékvezérlés is. A sok új technológia azt is lehetővé teszi majd, hogy jobb legyen az autó hatótávolsága.