Egyelőre szinte hibátlanul teljesít a Xiaomi SU7, legalábbis a gyártás szempontjából. Egy évvel ezelőtt még csak a találgatások mentek arról, hogy mikor indult be a Xiaomi első villanyautójának tömegtermelése, most pedig már arról számolhatunk be, hogy sikeresen teljesítette azt a célt, amit eredetileg az év végére szeretett volna elérni.
Mindössze 230 nappal a gyártósorok beindulását követően, legördült az a százezredik Xiaomi SU7 is a szalagról.
Lei Jun az X-en számolt be a nagyszerű eredményről, gratulált mindenkinek, aki a sikerhez hozzájárult, és hozzátette, hogy ez egészen elképesztő teljesítmény. Márciusban a Xiaomi az eredeti elképzeléseknek megfelelően tudta elindítani a járműgyártását, a nyár végére pedig már azt is elérte, hogy két műszakban folyamatosan menjen a termelés. Szinte minden fennakadás nélkül jött össze eddig a cég összes terve.
Eredetileg azt hangsúlyozta a Xiaomi, hogy amennyiben sikerül 100 ezer autót legyártani 2024-ben, akkor elégedett lesz a vezetés. Majd, amikor minden rendben ment már egy ideje, emelte a tétet a vállalat, és már arról kezdett beszélni, hogy a 120 ezres példányszámot is el fogják érni. Ezt már sokan szkeptikusan fogadták, és volt is szeptemberben egy olyan pont, mikor több forrás is arról számolt be, hogy a megemelt célt nem tudja majd a vállalat teljesíteni.
Azonban most nagyon úgy fest, hogy fennakadás nélkül hozhatja a Xiaomi a 120 ezer villanyautóra vonatkozó termelési célt is. Noha most még állandóan a gyártási eredményekről beszélnek, az eladásokról nem, ez egész egyszerűen csak annak tudható be, hogy nem kérdés, hogy minden autót el is ad a cég. Hosszú időre előre értékesített minden gyártásba kerülő SU7-et a Xiaomi, a céget egyelőre az sem érinti, hogy a villanyautók iránti kereslet most éppen nem növekedett olyan dinamikusan globálisan, mint ahogy azt korábban várták a gyártók.
A Xiaomi mostani telephelyén nagyobb fejlesztés nélkül már nem növekedik a gyártókapacitás. Évi 150 ezer jármű előállításával számol a cég, ha minden rendben üzemel, nincsenek váratlan fennakadások. Viszont már folyamatban van a második fázis létrehozása, és azzal egy újabb nagy előrelépést lesz képes megtenni ezen a fronton. Egy ideig a Xiaominak viszont még így sem kell attól tartania, hogy elfogynak a vásárlók.
A vállalat több különböző változatot is szállít a SU7-ből, és nem régen még bővítette is a palettát, bedobta a SU7 Ultra modellt, amivel azoknak az érdeklődését is felkeltette, akik szupersport autóban gondolkoznak. Ezt a járművet az 1500 lóerő környéki teljesítményével és a nagy leszorítóerőt termelő, átdolgozott kasztnival nagyjából 43 millió forintnak megfelelő jüanért kínálja majd, és 2025 márciusától kezdi szállítani. Hogy mire képes pontosan a SU7 Ultra, azzal egy külön hírben is foglalkoztunk.
A Xiaomi arról egyelőre nem beszél, hogy a 2025-ös évnek milyen célokkal vág neki. Az biztos, hogy a cég a mostani eredményt követően egyáltalán nem engedhet ki, elképesztően sok munka vár még rá, és az új gyártókapacitások felállítása mindig tartogatni fog meglepetéseket. A cégnek az sem lesz egyszerű feladat, mikor a globális terjeszkedésbe bele akar majd fogni, de ez egyelőre még nincs is terítéken. De nem is akar a cég semmit elsietni.
A vezérigazgató, Lei Jun 2021-ben beszélt arról, hogy 15-20 éves célja az a márkának, hogy felérjen a legnagyobb gyártók közé. Persze ez még akkor is meredek cél, ha az első lépéseket egyelőre gond nélkül teljesíti, de meg látjuk majd, hogy mit hoz a jövő. Az sem kizárt, hogy a Xiaomi felvásárlások révén fogja gyorsítani az előre lépdelését, hosszú út áll még előtte.