Shop menü

NÜRBURGRING KÖRREKORDDAL JELENTETTE BE AZ 1500 LOVAS VILLANYAUTÓJÁT A XIAOMI

A Xiaomi SU7 Ultra egészen brutális paraméterekkel jön, most már ismerjük a végleges specifikációját, és még az árát is.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Nürburgring körrekorddal jelentette be az 1500 lovas villanyautóját a Xiaomi

Az idei évben a Xiaomi elkezdte forgalmazni a saját villanyautóját, és bár az eredeti terveket azért nem biztos, hogy képes lesz idén megvalósítani, a vállalat már a jövőbe tekint. A villanyautós megalománia úrrá lett a tervezőkön, és az előzetes információknak megfelelően megszültetett a Porsche Taycan Turbo GT, a Tesla Model S Plaid és a Lucid Air Sapphire méltó ellenfele, de ha már kínai autóról van szó, érdemes megemlíteni a 2,1 mp-es 0-100 km/h sprintre képes Zeekr 001 FR-t is.

A villanyautókkal nemcsak a zöldebb közlekedés valósítható meg, hanem a szinte korlátlanul rendelkezésre álló brutális teljesítmény is egyszerűen elérhetővé vált. Szó szerint sorolni lehet az 1000 lóerőnél izmosabb tisztán elektromos autókat, de létezik már olyan modell is, ami a 2000 lóerőn is túl van. Ilyen a Lotus Evija vagy a Rimac Nevera R. A Xiaomi SU7 Ultra azért nem ment el a teljesen a végsőkig, megelégedett „csupán” 1500 lóerővel.

Galéria megnyitása

A Xiaomi bemutatóján elhangzottak alapján a SU7 Ultra 1,98 mp alatt lesz képes 100 km/h-s sebességre gyorsulni. Viszont ez már az a szint, amikor nem is ebből derült ki igazán, hogy mennyire impresszív járműről van szó. Már az is sokkal beszédesebb, hogy a negyedmérföldes távot képes 9,23 mp alatt megtenni – Dominic Torretto is elégedetten biccenthet a teljesítményét látva. Még a 200 km/h-s sebességet is 5,86 mp alatt éri el az autó, és a csúcssebessége elérheti a 350 km/h-t (vélhetően itt limitálták).

Galéria megnyitása

A prototípushoz képest azért egy szolidabb vonalvezetésű autót ismerhettünk most meg, például az óriási hátsó szárny lekerült, és egy sokkal szolidabb spoilert kapott a gép. 285 kg leszorító erőt képes termelni még így is. Az ülések továbbra is sportosak, de azért már a kényelemre is ad a SU7 Ultra, négy teljesértékű helyet kínál a jármű. A beltérben Alcantara burkolat dominál, és kapott az autó egy sportos kormányt is, ami hozzájárul a jobb vezetés élményhez. A súlycsökkentés értékekében a tető karbonból készült, ezzel 12 kilót adott le a SU7 csúcsváltozata.

Galéria megnyitása

A hajtásról két darab V8s villanymotor és egy V6s villanymotor gondoskodik kiválóan összehangolva. Ezek a HyperEngine egységek állítólag a Xiaomi saját fejlesztései, ami azért nem feltétlenül magától értetődő már manapság. Persze ezen a ponton halkan megjegyezzük, hogy azt is lehet tudni, hogy a Xiaomi mérnökeit a BAIC autógyártó támogatja. A HyperEngine V8s állítólag 27 200-as fordulaton pöröghet és a cég villanyautós fejlesztéseihez már 242 szabadalmat is létrehoztak, amiből 128 már el is lett fogadva.

Galéria megnyitása

Az akkumulátort a CATL szállítja, a Qilin 2.0 akkupakkot kapta meg, ami állítólag ugyanolyan formában lesz itt jelen, mint a prototípusban volt. Ez azt jelenti, hogy versenypályás használatra optimalizált, így képes akár 1330kW-os teljesítményt leadni maximális terhelés mellett. És még nagyon alacsony töltöttségi szintnél is 800 kW leadására képes. 10-ről 80%-ra pedig mindössze 11 perc alatt fel lehet tölteni, amennyiben megfelelő töltőoszlop is rendelkezésre áll ehhez a produkcióhoz. A teljes hatótávolság papíron 630 km.

Galéria megnyitása

Az autót karbon-kerámia fékek hivatottak lassítani, és a cég elmondása alapján 100 km/h-s sebességről így 30,8 méteren meg tud állni. Még attól sem kell tartani, hogy túlmelegedne, mivel a közleményben foglaltak szerint egymás után 10-szer lehet vele 180 km/h-ról teljesen megállni úgy, hogy a teljesítménye nem romlik. Professzionális futómű is került a SU7 Ultra alá, hogy tényleg bírja majd a pályás használatot, legyen értelme vele körözni. Csak a Nürburgringen 6 hétig dolgoztak a hangolásán, 3000 km-t megtéve a rendkívül változatos pályán.

Galéria megnyitása

A prototípusnál a Xiaomi 1548 lóerőt emlegetett nyáron, a hivatalos specifikációba is ez került be. A vállalat igyekezett a prototípusból a lehető legtöbb dolgot átemelni a közúti forgalomba szánt járműbe. A SU7 Ultra Prototype esetében mindent a versenytempóra hegyezett ki a Xiaomi.

Büszkén emelte ki a vállalat, hogy a Nürburgringen a világ leggyorsabb négyajtós járműve lett a SU7 Ultra prototípusa. A napokban futottak meg vele egy 6:46,874-es időt, amivel bőven megelőzte a Porsche Taycan Turbo GT-vel elért 7:07,55-ös időt. Viszont hivatalosan a tömeggyártott szedánok rekordja továbbra is a Porsche neve mellett marad, és ha ezt szeretné elvenni a kínai gyártó, akkor várják vissza Nürburgba az utcai változatot jövőre.

Galéria megnyitása

Jelen állás szerint a Xiaomi SU7 Ultra szállítása 2025 márciusában indul, és az előrendeléseket már most le lehet adni. Az autó a brutális teljesítmény és egyéb menettulajdonságok ellenére „csak” 43 millió forintnak megfelelő jüant kóstál majd, és aki szeretne rá már most benevezni, az kénytelen lesz valamivel több mint félmillió forintnyi (10 000 jüan) előleget betolni.

Galéria megnyitása

A Xiaomi az idei évben eredetileg 100 ezer villanyautót szeretett volna eladni, de ezt a tervet később már 120 ezerre módosították. Kezdetben minden hibátlanul ment a gyártással, a kereslet pedig óriási, viszont az elmúlt hónapokban már nem tudta a cég a kihozatalt a tervezettnek megfelelően növelni. Így az most benne van a pakliban, hogy a megnövelt célt mégsem tudják majd hozni. Ettől függetlenül nagy siker eddig a Xiaomi járműipari törekvése, de azt is tapasztalhatja már a cég, hogy azért nem tükörsima út vezet a nagy gyártók világába.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére