Shop menü

XIAOMI SU7 ULTRA PROTOTÍPUS – 1548 LÓERŐ ELÉG LESZ?

A Xiaomi bejelentett egy olyan villanyautót, amit pályaversenyzésre is lehet használni, de közben mind a 4 ajtaját megtartotta.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Xiaomi SU7 Ultra prototípus – 1548 lóerő elég lesz?

Az idei évben kezdett a Xiaomi villanyautókat forgalmazni. A vállalat a SU7 formájában egy remek konstrukciót tudott piacra dobni egészen rövid idővel azt követően, hogy bejelentette az elektromos autós terveit. A cégnél nincs pihenés, folyamatosan dolgoznak a mérnökök a gyártási kapacitás bővítésén, miközben új terveket is felvázolnak, most éppen egy fenevadat villantottak.

A Xiaomi egy kínai bemutató alkalmával bejelentette a több mint 1500 lóerős, 350 km/h-s tempóra képes hipersport kivitelét a SU7-nek. A vállalat már korábban belengetett egy olyan változatot, ami 1000 lóerő fölé megy. A SU7 FE modell 1072 lóerős teljesítménnyel kecsegtet, Abban a cég által korábban alkalmazott 673 és 299 lóerős motorjai dolgoznak együtt tökéletes összhangban. A SU7 Ultra prototípus azonban a SU7 FE-nél is sokkal izmosabb lesz, teljesen más szintet fog képviselni.

Galéria megnyitása

A nyer erőt tekintve a Bugatti Chiron és a Rimac Nevera ligájában képviselteti magát a Xiaomi a SU7 Ultra prototípusa révén, de egyelőre ennél a cég nem tervezi a sorozatgyártást. Azt azonban nem tudni, hogy mit hoz majd a jövő, erődemonstrációnak mindenképpen érdekes lehet. Lei Jun örömmel jelentette be az újdonságot, amelynél igazából nem is az autó, hanem inkább a villanymotor a lényeg, hiszen itt már a teljesen új HyperEngine V8s található. A cél az, hogy az új konstrukcióval rekordokat tudjanak megdönteni.

A vállalat már a SU7 bemutatóján elhintette, hogy készül egy olyan HyperEngine villanymotor, ami a V8 névre hallgat, és 27 ezer fölé képes forogni. Nos, ebben az autóban már ez kerül bevetésre (egy s betűvel megtoldva), és nem is magában. A HyperEngine V8s-ből rögtön kettőt használt fel a tervezőcsapat a SU7 Ultra prototípus keretében, ha pedig ez nem lenne már önmagában is bőven elég, megtoldották a hajtásláncot egy HyperEngine V6-tal is.

Galéria megnyitása

27 700 RPM, 578 lóerős, 635 Nm – ezt nyújtja a HyperEngine V8s.

A követhetetlen mennyiségű lóerőhöz egy kellően erős akkumulátorra is szüksége van a fejlesztőknek, ez ugyanis már nem az a szint, ahol elég a különböző komponenseket tetszőleges formában összelegózni. A CATL által fejlesztett Qilin 2.0 akkumulátor teszi lehetővé azt, hogy a hajtáslánc tökéletesen tudjon teljesíteni. Ez a telep 1330 kW-os teljesítmény leadására képes csúcsra járatva, és még 20 százalékos töltöttségi szinten is képes 880 kW-tal szolgálni.

Galéria megnyitása

Egy LFP technológiás akkumulátorról beszélhetünk, a lítium-vasfoszfát kiválóan bírja a strapát minden körülmények között, és jelen esetben a Qilin 2.0-nél 897 voltos támogatásról is beszélhetünk már a töltés során. Mindössze 12 perc alatt teljesen fel lehet majd tölteni a SU7 Ultra prototípusba kerülő telepet.

Galéria megnyitása

2145 kg leszorítóerőt termelhet a hipersportautó, miközben hajszolják a pályán. Ez pedig azért is nagyon érdekes, mert saját tömegét 1900 kg-ig nyomták le. A súlycsökkentéshez például kizárólag szénszálas karosszéria elemeket használtak, és amit csak lehetett, azt kipakolták az autóból a mérnökök. Itt tényleg minden a sebességről és a jó pályateljesítményről szól.

Galéria megnyitása

A SU7 Ultra prototípusra tervezett fékrendszer 6 dugattyús elől és hátul is, akár 800 fokra melegedve is képes az autót hatékonyan lassítani. Van egy nagyon erős visszatermelésre képes motorfék is, ami 0,6 G-vel tudja lassítani az autót akkor, ha normál féket nem használja a sofőr. Minden fékerőt képes egyszerre bevetni a jármű beállítástól függően, és ilyenkor meg tud állni mindössze 25 méteren 100 km/h-s tempóról, 2,36 G erőhatást elérve ilyenkor.

De a lassulásnál valószínűleg több embert érdekel, hogyan gyorsul a SU7 Ultra. Állítólag 1,97 mp alatt képes elérni a 100 km/h-s tempót, 5,97 mp alatt lő ki 200 km/h-ra, és 15 mp kell neki ahhoz, hogy elérje a 300 km/h-t is. A maximális tempója 350 km/h, ami egyébként nem különösebben sok a mai viszonyok, valamint az említett teljesítményadatok mellett.

Galéria megnyitása

Noha eléggé hasonló a normál SU7-re a hírünk alanya, az arányain sokat változtattak a tervezők. Hosszabb és szélesebb is a jármű, miközben alacsonyabb lett. Ezeknek köszönhetően jobb lesz a tapadása, és kapott egy óriási szárnyat a csomagtér fedelére, ami a leszorítóerő javát fogja adni.

Galéria megnyitása

Lei Jun, a Xiaomi vezetője bejelentette azt is, hogy a SU7 még ebben az évben mozgásba fog lendülni, és megmutatja majd, hogy mit tud. Nemcsak egy olyan felvázolt járműről van szó, amit soha nem látunk majd pályán. A tervek szerint a Nürburgringre viszik a járművet, hogy rekordokat érjenek el vele, és ezt már október végéig összehoznák. Valószínűleg szeretnék a leggyorsabb 4 ajtós szedán címét megszerezni, és egyéb rekordokat is felállítanának, ha már egy ilyen autóval hajtanak pályára.

A Porsche Taycan Turbo GT rekordja jelenleg 7:07:55, ezt próbálhatja majd megdönteni a Xiaomi, amihez azért igencsak igyekeznie kell. A Porsche több éves munkával hozta össze csak ezt a rekordot, a Xiaomi még be sem jelentette a villanyautós terveit, amikor a Tesla és a Porsche már versengtek egymással a legjobb időt hajszolva.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére