Shop menü

KÉSZÜL A TÖBB MINT 1000 LÓERŐS XIAOMI SU7, ÉS A MODEL S PLAIDRE VADÁSZHAT

Friss információk szerint a Xiaomi az eddigi kettő mellé még kettő modellvariánssal készül, és már pontos árak is kitudódtak.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Készül a több mint 1000 lóerős Xiaomi SU7, és a Model S Plaidre vadászhat

Amikor bejelentette a Xiaomi az első villanyautóját decemberben, akkor arról írtunk, hogy a vállalat a Model S-hez és a Porsche Taycanhoz méregette a SU7-et. Most pedig már arról számolhatunk be, hogy a vállalat egy az eddigieknél is bestiálisabb változaton is dolgozhat, ami tényleg versenyre kelne még az említett autók csúcsvariánsaival is.

Eddig arról volt szó, hogy a Xiaomi kettő SU7 modellel áll majd elő, az alap SU7 mellett jön a SU7 Max, ahol a hatótávolság már 800 kilométeres lesz, és kb. 670 lóerős teljesítményt fog nyújtani. Most viszont egy kiszivárgott specifikációban már az szerepel, hogy tervez a cég még két verziót kihozni.

Galéria megnyitása

Jöhet SU7 Pro néven egy olyan változat, ami a SU7 gyengébb hajtását kapja majd meg a SU7 Max nagy akkujával, és SU7 FE néven pedig egy borzalmasan erős sportváltozat is színre léphet. A leghosszabb hatótávolságot hozhatja el a SU7 Pro, míg a SU7 FE pedig a legnagyobb tempóra lesz kihegyezve.  Ezek talán csak később fognak megjelenni, de erről most nem szólt a fáma. Az árakról viszont igen, de erre később térünk rá.

Galéria megnyitása

A most kiszivárgott adatok szerint a SU7 Pro akár 900 kilométeres hatótávolság elérésére is képes lehet – a kínai mérési szabvány szerint. Itt egy 101 kWh-s akkumulátorcsomag lesz a padlólemezbe integrálva, miközben csak egy motor fogja hajtani a járművet 374 lóerős teljesítménnyel. Ilyen formában egy „kényelmes” 4,68 mp-es 0-100 km/h-s gyorsulásra lesz képes az autó.

Galéria megnyitása

A SU7 Pro egy érdekes egyvelege lehet majd a SU7 és a SU7 Max modelleknek. A mostani adatok alapján ez a szerényebb hajtást a rengeteg extrával fogja ötvözni a nagy akkupakk mellett. Megkapja majd ez a villanyautó az erősebb fedélzeti rendszert is a SU7 Maxból, és a hangrendszere is a csúcsmodellből származhat majd. De a speciális HUD, ami 56 colos felületben tud a szélvédőre vetíteni, innen már kimaradhat.

Galéria megnyitása

Az igazi izgalmakat a friss információk alapján a SU7 FE tartogatja majd. Itt nagy valószínűség szerint már három motort tartalmazhat a tisztán elektromos hajtáslánc, mivel a teljesítménye 1074 lóerő lehet papíron. Álló helyzetből 1,98 mp alatt lőhet ki 100 km/h-s sebességre, és állítólag akár a 300 km/h-t is képes lesz elérni, de még ott is csak az elektronika tartja majd vissza. 1276 Nm-es nyomaték tekerheti majd a kereket, ami szintén egy félelmetes adat egy családi szedántól.

Galéria megnyitása

A SU7 FE a hatótávot tekintve már kicsit szerényebbnek ígérkezik, állítólag „csak” 700 km-t tud majd egy töltéssel megtenni. Legalábbis a kínai mérések során ez jött ki, a gyakorlatban minden bizonnyal ezt nem tudja majd elérni, de csalódást sem fog okozni. Lesz gyorstöltés, amivel ideális esetben 15 perc alatt 450 km megtételére elég energiát lehet majd a telepbe pumpálni. Ez az autó már 21 colos felniken gördülhet ki a BAIC gyárából, ahol a Xiaomi autói készülni fognak.

Galéria megnyitása

A Xiaomi nagyon nyomott áron szerezné a SU7-et bevezetni, és elvileg most kiderültek a hivatalos árak is. Az alap SU7 az értesülések szerint 260 ezer jüanba fog kerülni, a SU7 Maxért pedig még mindig csak 300 ezer jüant kell majd leszurkolni. Nagyjából a Tesla Model 3 körül lesz ezzel Kínában. Korábban egyébként magasabb árakról szóltak a hírek, de bízunk abban, hogy ezek már a valós adatok. Még a SU7 FE kapcsán is szó esett az árról, ez 340 ezer jüanos összegbe kerülhet majd.

Galéria megnyitása

Látatlanban egy nap alatt több mint 100 ezer foglalást jegyzett a Xiaomi az újdonságra, és a tervek szerint március 28-án indul a szállítása, így hamarosan újabb fontos információkra derül majd fény hivatalosan.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére