Shop menü

TÖBB ÉS HOSSZABB ÁTLÉPHETETLEN REKLÁM JÖN A YOUTUBE-ON

Egyre frusztrálóbb lesz a platform használta előfizetés nélkül, az agresszív reklámokból eredően, a cél pedig nyilvánvalóan az, hogy az embereket a fizetés felé tereljék.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Több és hosszabb átléphetetlen reklám jön a YouTube-on

A YouTube-on egyre több a reklám, és időről időre azt lehet tapasztalni, hogy ezek egyre erőszakosabbak is abból a szempontból, hogy sűrűbben jönnek, és kevésbé lehet őket átlépni. Ez utóbbi szempontból lesz rosszabb a helyzet hamarosan, ugyanis minden eddiginél hosszabb reklámok jönnek átlépési lehetőség nélkül.

A Google értelemszerűen azon lenne, hogy növelje a bevételeit, de az utóbbi időben ez már egyre nagyobb kihívást jelentett a vállalat számára. A reklámokból befolyó pénzek adják a Google és az egész Alphabet forgalmának a jelentős részét, és a YouTube is fontos tényező ebből a szempontból a több milliárd aktív felhasználójával. Az idei első negyedévben a platform 6,693 milliárd dolláros reklámforgalmat hozott össze, miközben egy évvel ezelőtt ez a szám még 6,869 milliárd dollárra rúgott.

Galéria megnyitása

A csökkenő hirdetési pénzeket a cég úgy próbálja kompenzálni, hogy drágább hirdetési felületeket nyújt a partnerek számára. Ezen a fronton fog új szintet képviselni a YouTube Brandcast eseményen bejelentett új reklámforma, a 30 másodperc hosszúságú, kötelezően végignézendő hirdetés. Ez már egy klasszikus reklámhossznak felel meg, a tévében általában 30 mp-es reklámok szoktak pörögni, és már a YouTube-on is lesznek ilyenek.

A nézők szempontjából nagyon rosszul hangzik ez a hír, de van pozitív oldala is a dolognak. Olyan esetekben jönnek majd ezek a reklámok, amikor eddig két egymást követő, 15 másodperces hosszúságú egyszerű reklámspot ment le. De ez nem jelenti azt, hogy ilyenek már nem lesznek, csupán arról van szó, hogy kevesebb alkalommal jönnek majd ilyen 15 másodperces páros reklámkombók, mert ezeknek a helyét részben átveszik majd a 30 mp-es videók.

Galéria megnyitása

A hirdetőpartnerek a YouTube Selecten keresztül érhetik majd el az újítást, és ezek legjobb minőségű YouTube tartalom mellett jelenhetnek majd meg, a top 5%-ba tartozó videóknál lesznek ilyen reklámok. És eleve kiváló minőségű reklámokkal lehet számolni, mert a YouTube Selectet használók 70 százaléka olyan, aki tévékben is hirdet a normál hosszúságú, 30 másodperces anyagokkal.

Neal Mohan, a YouTube vezérigazgatója elmondta, hogy a YouTube-ot már egyre többen nézik tévékészülékeken az otthonaikban, és ilyenkor a 30 másodperces reklámok egyébként sem lesznek annyira fájóak az embereknek, hiszen a hagyományos tévéadásban is ilyenekkel találkoznak még nagyobb rendszerességgel. Azt is hozzátette Mohan, hogy a fiatalabbak már nem is igazán tesznek különbséget a különböző források között a tévékben, így a cég szerint nem annyira fogja a közönséget zavarni ez a dolog.

Ezen felül a YouTube olyan reklámokat is tesztel, amik a szüneteltetett videók mellett jelennek majd meg a tévéken. Így elvileg a tartalomfogyasztás élményét igazából nem törik meg, de az emberek látják majd ezeket, amikor a videók lejátszását megállítják egy ponton. A közzétett előzetes kép szerint az ilyen reklámok eléggé feltűnőek lesznek majd, hiszen rendesen átmegy majd az alkalmazás osztott képernyősbe, és a videó mellett a kijelző jelentős részén a hirdetés lesz látható.

Galéria megnyitása

A YouTube a hirdetésblokkolókkal szemben is próbál már határozottabban fellépni, amivel ugyancsak a YouTube Premium előfizetés felé terelheti az embereket. Arról most még nem szólt a fáma, hogy az új reklámok mikor fognak felbukkanni a platformon, de valószínűleg nem kell már sokáig várni erre.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére