Titanfall - mit is csinál a felhő?

A Titanfall úgy használja a Microsoft felhős szervereit, mint még senki más korábban. Amúgy meg a csalókat is el fogják kapni.

Titanfall - mit is csinál a felhő?

A Microsoft gyakorlatilag az Xbox One bejelentése óta puskaporként használja az Xbox Live felhős számítási kapacitását, melyet szabadon használhatnak a játékfejlesztők. A legtöbben persze azonnal marhaságként írták le a dolgot, és azóta is minden egyes alkalommal nevetség tárgya a Microsoft, ha a "felhő erejéről" kezd el beszélni - főleg egy hardveresen alulspecifikált konzollal a háta mögött, legalábbis a PS4-hez képest.

A Titanfall szoftvermérnöke, Jon Shiring azonban most úgy döntött, tiszta vizet önt a pohárba. Elmondása szerint az Azure által biztosított felhős számítási kapacitás nagyon is valós, és a Titanfall használja is. "Olyan dolgokat tudtunk csinálni, mint hogy a mesterséges intelligenciát a felhőben számoltatjuk vagy például mindenféle hajók is repkednek a játéktér felett. Mindezt egy peer-to-peer hálózattal nem tudtuk volna megoldani. Egyszerűen nincs annyi processzorerő és elérhető sávszélesség egy otthoni gépnél, hogy egy multiplayer játékban hatékonyan tudjunk átvinni 400 különböző izgő-mozgó dolgot egy képkockánál. A felhő használata mellett viszont azt tudtuk mondani a designereinknek, hogy nyugodtan tegyenek be menet közben dolgokat a játéktérbe, és nyugodtan mozgassák őket össze-vissza."

Nem csak ez a fontos, hanem a különleges dedikált-szerver technológia is, melyet az Azure biztosít. Shiring elmondta, a Microsoft annyira egyszerűvé és magától értetődővé tette a szerverek használatát, hogy nem kell törődni vele. Nem úgy működik a rendszer, mint régen, amikor megnyitottak egy szervert, a játékosok pedig azon maradtak hosszú-hosszú órákon át. "Most kérhetek egy szervert, használhatom 10 másodpercig, majd ha már nincs rá szükségünk, akkor eldobhatom." - nyilatkozta.

Beszámolójából kiderül, hogy az egész szervertechnológia teljesen dinamikus, és egy játék alatt több szerverre is "átugrálnak" a játékosok, ráadásul például külön működik a matchmaking és a gyakorlómód is. Shiring szerint ez először okozott nekik némi fejtörést, mert "korábban soha nem csinált még senki ilyesmit", de miután kitapasztalták a rendszer működését, nagyon sok lehetőség nyílt meg.

Mi a helyzet a csalókkal?

Múlt héten írtunk róla, hogy a Titanfall PC-s verziójában a megjelenést követően rögtön fel is tűntek a csalók. Arról is beszámoltunk, hogy a Respawn tud róla, és hamarosan lépéseket is tesz a probléma megoldása érdekében. John Shiring beszélt ebben a témában is: Twitteren újságolta el, hogy már most figyelik és rögzítik a cheatereket, majd hamarosan aktiválják az anti-cheat mechanizmust a játékban, ami remélhetőleg meg is fog szabadulni tőlük. Remélhetőleg inkább hamarabb, mint később.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward