Lassacskán visszatérhet a hétköznapokba a jó tizenöt évre eltűnt „szereld otthon a saját készülékedet” hozzáállás. Ennek az egyik előszele az, amikor a vállalatok különböző leírásokkal, videókkal vagy éppen kiterjesztett valóság applikációkkal segítik a szerelési folyamatokat.
A Dell szeretné kicsit innoválni az otthoni alkatrészcsere módját a hordozható számítógépjeink esetében, ezért elkészítette a Dell AR Assisstant applikációt.
Az app több, mint 100 gép esetében tud javítási tanácsokat adni, de a vállalat tervei között szerepel, hogy év végére tovább bővüljön a támogatott termékek köre. Az applikáció először segít beazonosítani a problémát, majd megpróbál megoldást kínálni rá. A terv az, hogy a cserealkatrész bevásárlásában is isegítsen majd idővel.
„ A Dell AR Assistant a korábbi útmutatók kibővítése, könnyen követhető és ügyfélbarát megoldás, amely bárhonnan elérhető. Az AR Assistant felhasználói az eszközeiket és a javításuk módját az okostelefon kamerájának használatával kevert valóságban (mixed reality) láthatják, a javítás alatt álló berendezésre rávetített információkkal.” – írják a közleményükben.
A Dell a telefonos megoldásával még nem biztos, hogy valódi üzleti előnyre tehet szert a többi számítógépgyártóval szemben, de ha megjelennek az AR szemüvegek majd a piacon, akkor ők már kész lehetőségeket fognak tudni kínálni a valóban hatékonyan működő gyakorlati bevetésre is.
További információk az applikációval kapcsolatban, iOS és Android letöltési linkekkel a hivatalos GYIK oldalon.