Shop menü

SOK HIBÁT JAVÍT STARFIELD ALATT A LEGÚJABB INTEL ARC ÉS IRIS XE DRIVER

A tűzoltásként érkező „vészdriver” után befutott egy újabb kiadás, ami tovább javítja a Starfield alatt elérhető játékélményt az Arc Alchemist videokártyával szerelt rendszereknél.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Sok hibát javít Starfield alatt a legújabb Intel Arc és Iris Xe driver

Az Intelnél nem alakult túl jól a Starfield című játék rajtja, a korai hozzáférés kezdetére ugyanis még nem készült el az optimalizácókat tartalmazó driver, csak néhány nappal később sikerült kiadni egy béta státuszú „vészdrivert”, amelynek segítségével úgy-ahogy játszhatóvá vált az „AAA” kategóriás alkotás az Arc Alchemist sorozatú videokártyával szerelt rendszereken is. A gyártó fejlesztőcsapata közben a háttérben folytatta a munkát, szorgalmasan dolgoztak azon, hogy a Starfield körül tornyosuló hibarengetegen átverekedjék magukat, és a folyamatnak már vannak is biztató részeredményei.

Galéria megnyitása

A napokban megjelen egy újabb Intel Arc és Iris Xe Graphics Driver, ami tovább javítja a Starfield játszhatóságát, hiszen javítja a stabilitást, gyorsítja a betöltési időket, valamint a képhibák számát is csökkenti. Nagy előrelépés ez a korai hozzáférés esetén tapasztalt helyzethez képest, amikor sok esetben egyszerűen játszhatatlan volt a Starfield: az alkalmazás összeomlott, vagy egyszerűen csak rendkívül hosszú idő után töltődött be, és pár percnyi játék után rogyott térdre. A játékosok felhőtlen kikapcsolódását akadályozták a különböző egyéb hibák is, amelyek jó részével azóta sikerült leszámolni. Már a „vészdriver” is sokat javított a helyzeten, a nemrégiben kiadott 31.0.101.4672 driver pedig, ami immár WHQL aláírást is szerzett, további problémákat számolt fel, méghozzá az alábbiakat.

Kijavított hibák Starfield alatt

  1. A Starfield alatt jelentkező hosszú betöltési idők jelentősen csökkentek
  2. A Starfielt betöltése és futtatása során javult a stabilitás és az alkalmazás-összeomlással kapcsolatos problémákat is száműzték
  3. Starfield alatt korábban villódzásokat és textúra-hibákat egyaránt lehetett tapasztalni, ezek nagy részét is sikerült javítani.

Egy dolog azonban nem változott, ahogy a „vészdriver” esetében, úgy a friss WHQL drivernél is azt ajánlják az Intel driverfejlesztői, hogy a játékot lehetőleg a „High Preset”, vagy az ennél alacsonyabb terhelést jelentő előbeállítások alkalmazása mellett futtassuk, magasabbat ne nagyon állítsunk be, a stabilitás ugyanis így lehet a legjobb. Hibák persze továbbra is maradtak, méghozzá szép számmal, ezeket egy később érkező driverrel javíthatják.

Kijavításra váró hibák Starfield alatt

  1. A játék egyes területein alkalmazás-instabilitás figyelhető meg
  2. A Dynamic Resolution funkció használata mellett képhibák bukkanhatnak fel
  3. Játék közben az egyes fényforrások közül villódzhat a textúra
  4. Játék közben egyes textúrák alacsony minőségben, alacsony kidolgozottsággal jelenhetnek meg

A Starfield mellett persze egyéb játékok és alkalmazások hibáival is foglalkoznak a háttérben, így például az Uncharted: Legacy of Thief Collection, a Halo Infinite, illetve a Dead by Daylight alatt tapasztalható problémák is megszűnhetnek egy későbbi driver érkezésével, valamint a Topaz Video AI és az Adobe After Effects alatt jelentkező hibákat is kezelik. Ezzel egy időben már azt a hibát is javítják, ami az Arc Alchemist sorozatú videokártyák hűtőventilátorának fordulatszám-növekedését okozza.

Az új Intel driver innen tölthető le az Arc Alchemist sorozatú videokártyákhoz, illetve az Intel Iris Xe Graphics sorozatú iGPU-t alkalmazó 11. generációs, illetve ennél frissebb Core sorozatú processzorokhoz. A driver dokumentációját itt találják az érdeklődők.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére