Shop menü

OLCSÓ LEHET AZ OCULUS RIFT - KÖSZÖNHETŐEN A FACEBOOKNAK

A Facebooknak köszönhetően sokkal jobb lehet a végleges hardver, ráadásul olcsóbban adhatják majd, mint azt előre gondolták.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Olcsó lehet az Oculus Rift - köszönhetően a Facebooknak

Mennyire lehet sikeres az Oculus Rift első verziója? Nos, Brendan Iribe, az Oculus ügyvezető igazgatója úgy gondolja, elsőre körülbelül 1 millió példány eladása lehet reális. "Nem fog a konzolokkal vetekedni a piacunk nagysága. Persze bekövetkezhet, de az első verzióval nem ez a cél. Inkább az a célunk, hogy az elvárásokat alacsonyra lőjük be, a rajongókat és a korai elfogadókat bevonjuk, visszajelzéseket gyűjtsünk tőlük, és hogy a fejlesztők egy csomó remek tartalmat készítsenek."

Persze az Oculus korábban is túlteljesítette az elvárásokat. Az első fejlesztői csomagból például 50 ezret adtak el, pedig Iribe legfeljebb néhány ezerre számított, míg Palmer Luckey, a cég alapítója pár százat tippelt.

Iribe egyértelművé tette, az igazi VR-élmény a második Oculus-verzióval kezdődhet majd. Ezt körülbelül egy-két évvel az első után adhatják ki, és ezzel már több millió eladott példányra pályáznak, ráadásul a legjobb játékok és egyéb killer-appok is erre fognak jönni.

Az első, felhasználóknak szánt Oculus egyébként nagyjából mindent átvesz majd a második fejlesztői verzióból, plusz javul még néhány ponton - így például a képfrissítése, a felbontása és a fejmozgás követése is jobb lesz. De talán még ennél is fontosabb, hogy készen legyen a platform, amire az egész Oculus-ökoszisztéma épül majd - hiszen itt lesznek elérhetőek a tartalmak, és ezen keresztül áramlik majd a pénz mind az Oculushoz, mind pedig a játékfejlesztőkhöz.

"Azt szeretnénk, ha a platform szórakoztató lenne, és az eszközt is szórakoztató lenne használni. Ehhez pedig tartalomra van szükség. A tartalom adja el a hardvert."

Iribe szerint a következő hónapokban az eddigi kisebb, inkább csak kísérletezésre használt VR-játékokat és élményeket felváltják majd az igazi, nagy AAA-játékok. Az Oculus jövő hónapban szállít ki 40 ezer példányt a fejlesztői kit második verziójából, így a legtöbb fejlesztő ezután kezdi majd meg a munkálatokat azokon a játékokon, amiket a "végleges" Oculus mellé szeretnének megjelentetni. "Körülbelül 6, 12, vagy 18 hónap elkészíti egy játékot" - mondta Iribe, utalva ezzel arra, hogy ha elkezdünk számolni júliustól, akkor egyszerűen kijön, hogy jövő év vége előtt nem nagyon jelenhet meg kereskedelmi forgalomban az első Oculus Rift.

Ami a hardvert illeti, a cég már pontosan tudja, milyen lesz az első kereskedelmi verzió, erre a Facebook-felvásárlásnak viszonylag kevés hatása volt. "A Facebook viszont lehetőséget ad nekünk arra, hogy a második verzió egészen fantasztikus legyen" - folytatta Iribe. De ez még nem minden: Mark Zuckerberg azt szeretné, ha az eszközt minél olcsóbban dobnák piacra. Iribe elmondta, eleve ők sem akartak rá sok hasznot tenni, de mivel egy üzletet építenek, így valamennyit azért szerettek volna keresni a hardveren. Az új tervek szerint azonban előfordulhat, hogy az Oculus Riftet az előállítási áron, vagy az alatt értékesítsék.

Galéria megnyitása

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére