Shop menü

NINCS TERVBEN A GAME PASS A NINTENDO ÉS A PLAYSTATION PLATFORMOKON

Phil Spencer egy hosszabb interjúban mesélt az Xbox és az Activision Blizzard jövőjéről.
Török Roland
Török Roland
Nincs tervben a Game Pass a Nintendo és a PlayStation platformokon

A Microsoft hosszú és fáradtságos jogi hercehurcán van túl, ami biztosítja őket arról, hogy továbbra is az egyik legnagyobb szereplői maradhassanak a játékiparnak. A kérdés már csak az, hogy ez a fajta mesterséges, pénzen vett növekedés miként fogja a játékosok érdekeit szolgálni, de ez még a jövő zenéje. 

A Windows Centralnak sikerült leülnie beszélgetni a Microsoft Gaming ügyvezető igazgatójával, Phil Spencerrel, és bizony érdekes mondatokat húztak ki a részlegvezető szájából. A Windows Central először arra volt kíváncsi, hogy mekkora valóságalapja van annak a pletykának, miszerint a Game Pass-t szeretnék elérhetővé tenni akár a konkurens platformokon is.  

Phil Spencer szerint erről nincs szó, nincs olyan terv, ami a PlayStation-t vagy a Nintendót célozná meg.  

A hardveres innovációt tekintve szeretnének elől járni, vannak terveik a jövőre nézve. A Game Pass PC-s és felhős szolgáltatásai nagyon fontosak számukra, a zökkenőmentes játékmenetet pedig a cross play, a cross save és a cross progression funkciókkal tudják elérni, így mindegy, hogy az ember PC-n, konzolon vagy felhőben játszik, mindig folytatni tudja kedvenc játékát.  

Érdekesnek találták, hogy a felmérések szerint a felhő játékot az Egyesült Államokban leginkább a konzolos Xbox játékosok használják arra, hogy letöltés nélkül kipróbálhassák a játékokat. Az ilyen megfigyelések alapján tudják javítani a szolgáltatások minőségét, így olyan innovációkat tudnak eszközölni, amire korábban nem is gondoltak volna. 

Folyamatosan tesznek azért is, hogy a hordozható gépek, így a ROG Ally, a Steam Deck és a Legion Go-n is tökéletesen fussanak az Xbox felhős játékok, ehhez pedig több változtatást is eszközöltek például a PC-s Game Pass appon belül, hogy kezelhetőbb legyen a katalógus. 

A Game Pass szerinte nagy segítség a fejlesztőknek, hogy innovatív, de anyagilag kockázatos játékokat készítsenek. Szerintük ez nem csak a külsős indie fejlesztőknek, de az Activision Blizzard számára is nagy segítség lesz, hiszen így olyan játékok térhetnek vissza, amiket egy független kiadó már nem biztos, hogy a Game Pass nélkül engedélyezne. Nem volt külön szó a Blizzard féle RTS játékok, így a StarCraft visszatéréséről, de az Age of Empires 2-t hozta fel példaként, ha van egy csapat a Blizzardnál, amelyik szenvedélyből felélesztenének régi címeket, ők nem állnának az útjába. Jelenleg viszont nincs külön megrendelésük ilyen címekre vonatkozóan.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére