Nem mindenki ért egyet Phil Spencerrel VR ügyben

Konkrétan a Sony-tól szúrtak oda neki.

Nem mindenki ért egyet Phil Spencerrel VR ügyben

A sort a Sony Interactive Entertainment indie játékokkal foglalkozó vezetője, Shuhei Yoshida kezdte, aki finoman beszólt Spencernek, hogy ők akkor is keményen dolgoznak új dolgokon, hogy ha senki nem kéri ezt tőlük. Ezzel is utalva arra, hogy az innováció legalább olyan fontos eleme egy új konzolnak. 

Természetesen a Sony nyíltan vállalja, hogy kiáll a VR mellett, a mostani PSVR változatok biztosan működni fognak a PS5-tel is és több újfajta PSVR szemüveg fejlesztése sem titkolt. 

A Moss készítői is kiálltak a VR mellett, szerintük van pár millió VR felhasználó odakint, akik elégedettek. 

A potenciális Project Scarlett vásárlók se reagáltak jobban, sokak szerint előbb a játékok minőségén kéne javítani és mivel jószerivel nincsenek is jó címeik ebben a generációban, jobb is, ha távol tartják magukat a VR-tól. 

Korábban nem zárkózott el a Microsoft a VR-tól az új generációban, sőt, pletykák is voltak róla, hogy a Scarlett esetleg az Oculusszal lép partneri kapcsolatba, hogy a PC szemüvegek működjenek a konzolon is. Ennek lehetett is volna alapja, hiszen az első Riftet még Microsoft Xbox vezérlőkkel adták a felhasználóknak és több VR stúdiót is felvásároltak (a Microsoft Studios harmada olyan csapat, akik már készítettek VR játékot), de érdekesség, hogy az Oculusnál mostanában többször is volt olyan nyilatkozat, hogy szívesen lépnének partneri kapcsolatba a Sony-val, hogy megosszák egymás között a saját fejlesztésű VR játékaikat. 

Lehetséges, hogy valami ilyen lehet a háttérben, tényleg tárgyaltak, de a végén egyszerűen vállalható szemüveg nélkül maradt a vállalat, így nem is kívánnak vele foglalkozni. 

A Microsoft Flight Simulator fejlesztésekor valószínűleg Phil Spencer gondolatai lebeghettek a fejlesztők feje fölött, hiszen eredetileg nem gondoltak VR módot tenni a programba. Ám az E3 után hamar rá kellett jönniük, hogy a leggyakoribb kérdés éppen a VR-ral volt kapcsolatos, hiszen 2020-ban enélkül szimulátort kiadni teljesen értelmetlen a profi közösségnek. Jelenleg a csapat azon dolgozik (saját bevallásuk szerint nagyon magas prioritáson), hogy beletegyék a VR módot, de így se biztos, hogy kész lesz a megjelenésre. 

Phil Spencer is megszólalt azóta az ügyben. Elmondása szerint ő nagyon szereti azt, ahogyan az ipar fejlődik: Mesterséges intelligencia, fizika, 3D, Ray Tracing, VR/AR stb, de nekik nincs fókuszban az innováció éppen most. Játszott már nagyszerű VR játékokkal és a Half-Life: Alyx-ot is kipróbálhatta nyáron, ami legyűgöző élmény volt számára. De most a Scarlettre összpontosítanak.

A nyilatkozat mindenesetre nagy vitát váltott ki és ebből adódóan nem biztos, hogy stabilan ez marad az Xbox álláspontja a témához. Közben több régióban sem lehet már Valve Indexet kapni, mert elfogytak az Alyx bejelentése után.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap