Multiplayer shooteren dolgozik a District 9 rendezője

Neill Blomkamp szerint át tudja majd ültetni a filmes tapasztalatát a játékfejlesztésbe.

Multiplayer shooteren dolgozik a District 9 rendezője

A District 9 és az Elysium rendezője csatlakozott a Gunzilla Games csapatához, hogy részt vegyen a stúdió első játékának elkészítésében. Hivatalosan az eléggé szokatlan Chief Visionary Officer a titulasa, amit Blomkamp úgy írt le, hogy a filmes rendező megfelelője a játékvilágban, és alapvetően a játék irányvonaláért felelős.

A Gunzilla Games még 2020-ban indult el 25 millió dolláros befektetéssel és kifejezetten azzal a céllal, hogy elhozza nekünk az AAA-kategóriás multiplayer shooterek új generációját. A csapathoz olyan nagy cégektől csatlakoztak munkatársak, mint az Electronic Arts, a Ubisoft, a THQ és a Crytek, de brigád része például Richard K. Morgan, az Altered Carbon írója is.

"A legfontosabb különbség egy film rendezéséhez képest, hogy itt nem szabad egyedüliként, központilag vezetni a kreatív csapatot, hanem megfelelően illeszkedni kell a csapatba. Lehet, hogy nekem megvan a magam jól meghatározott nézőpontja dolgokról, de ezt egyrészt el kell fogadnia a nagyobb kreatív csapatnak, másrészt pedig a legfontosabb, hogy illeszkednie kell a játékmenet felépítésébe" - kezdi Blomkamp.

A rendező szerint habár egy AAA-kategóriás multiplayer shooteren dolgoznak, azért mégiscsak lesznek benne történeti elemek. Viszont Blomkamp szerint alapvetően egy játékban az interakció a legfontosabb, és hogy bárki bármikor bele tudjon ugrani a játékos. Ilyenkor persze a narratíva háttérbe szorul, de azért mindig ott van. Blomkamp azt hozta példának, hogy az Elysium esetében rengeteg időt vett igénybe a világ hátterének kialakítása, hogy ebből aztán körülbelül 5% jelenjen meg a filmben.

"Ugyanezt az elvet követem itt is, vagyis minél gazdagabb háttértörténetet építünk ki, annál meggyőzőbbé válik a világ, amibe a játékos belecsöppen. De ha konkrétan a narratívát nézzük, akkor vannak más megoldások, amiken keresztül a játékos többet tudhat meg a történetről" - folytatja Blomkamp, aki a saját szerepét körülbelül úgy határozza meg, mint ahogy George R.R. Martin közreműködött az Elden Ring elkészítésében, vagyis megadja az alapokat, amiben aztán a játékfejlesztők megtalálják a helyüket.

A rendező a játékról semmit nem árult el, de mivel a filmjei többsége egyfajta sci-fi, így szerinte logikus levonni azt a következtetést, hogy ebben a környezetben érzi a legjobban magát.

Blomkamp elárulta, hogy leginkább a multiplayer shootereket élvezi, azonban nagyon érdekesnek találta a Remedy-féle Controlt is, ahol szerinte ügyesen ötvözték a sugárkövetést és a környezeti rombolhatóságot. "Kicsit olyan érzése van az embernek, mint egy olyan világban kalandozni, amit így művész rakott elé. Nagyra értékelem az olyan játékokat, amikben ez felfedezhető".

Blomkamp szerint egyértelmű, hogy egy film történetmesélését nem lehet egy játékra konvertálni, aki így gondolkozik, az téved. Megjegyzi, hogy a játéktervezésben ugyan nincs tapasztalata, viszont számos más fronton van, amivel érdekesebbé lehet tenni egy játékot, közben pedig lehetősége lesz beletanulni a játékkészítés folyamataiba. Ezen kívül úgy véli, hogy a játékok széleskörű elterjedése hasonlóvá fogja tenni a filmet, mint amivé a film tette a könyveket.

"Arra gondolok, hogy mint a könyv, úgy a film is mindig ott lesz valaki polcán, és mindig újra lehet őket nézni vagy olvasni. Azonban most már ha hazaérkezel a munkából, akkor valami olyanba akarsz belecsöppenni, ami interaktív, ahol bekerülsz egy 3D-s világba, és valami kibontakozik belőle. Ez szerintem nagyon érdekes jövőt tartogat, és ennek részese szeretnék lenni."

Blomkamp egyértelművé tette, hogy a játékokat nem csak egyfajta mellékes munkaként kezeli a filmek mellett, hanem a következő lépésként, ugyanis meg van győződve róla, hogy egyértelműen ez a fajta szórakoztatási forma fogja uralni a jövőt. Éppen ezért úgy véli, hogy ha az első játékuk sikeres lesz, akkor hosszú ideig marad majd a Gunzilla kötelékében.

Neked ajánljuk

Kiemelt
Csak gépösszerakó
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap