Mostoha körülmények közt készült az új Metro

A korábbi THQ fejes és Naughty Dog társalapító, Jason Rubin elmesélte, hogy milyen körülmények közt volt kénytelen dolgozni a Metro: Last Lightért felelős ukrán 4A Games.

Mostoha körülmények közt készült az új Metro

A korábbi THQ fejes és Naughty Dog társalapító, Jason Rubin elmesélte, hogy milyen körülmények közt volt kénytelen dolgozni a Metro: Last Lightért felelős ukrán 4A Games. Persze mindannyian tudjuk, hogy Ukrajna nem az ígéret földje, hiszen borzasztó szegénység van és magas a korrupció, de az alábbi cikken még mi magyarok is elcsodálkozhatunk.

"A Last Light költségvetése kisebb volt, mint amennyit a versenytársai átvezető videókra költenek, körülbelül 10%-át kapták a hasonló játékok költségvetésének" - árulta el Rubin a GamesIndustry Internationalnek. "Ennek ellenére elismerik a sztoriját és az atmoszféráját. A játékot pedig egy teljesen eredeti, saját, második generációs motorra húzták fel, ami felveszi a versenyt az agyonszámozott folytatásokkal, amiken több mérnök dolgozott, mint a 4A teljes létszámú csapata."

A büdzsé annyira szoros volt, hogy az irodájuk is hagyott bőven kívánnivalót maga után. A 4A dolgozói esküvőkről kiselejtezett székeken ültek, a könyökük pedig szó szerint összeért, olyan szűk volt a hely az asztaloknál. A helyiség inkább nézett ki középiskolás büfének, mint egy fejlesztő stúdiónak. Rubin elmondása szerint akartak nekik gurulós Aeron irodai székeket szerezni, mert az egyszerűen az alapvető emberi jogok között van, hogy egy nyugati fejlesztő ilyet birtokoljon. A hely viszont annyira szűkös volt, hogy nem fértek volna el az új székek, ráadásul csak úgy tudták volna eljuttatni a csapatnak Kijevbe, hogy becsempészik őket.

"Nem voltak outletek Ukrajnában és az egyetlen lehetőségünk az volt, hogy felpakoljuk őket egy kamionra Lengyelországban és találunk egy szállítót, aki lefizeti a megfelelő embereket, amíg eljut Kijevig."

A csempészésre való igény persze nem állt meg a bútoroknál, hisz a legnagyobb szükség hardverre volt a fejlesztésnél. "Ahányszor csak egy új fejlesztői csomag, csúcs PC vagy bármi ilyesmi kellett a 4A-nek, az egyik tagnak el kellett repülnie az USA-ba és visszasurrannia Ukrajnába a cuccal a hátizsákjában, amit így nem nyúlnak le a határon az enyveskezű tiszturak."

Rubin elmondása szerint még az energiaszolgáltatás sem volt stabil, így néhány fejlesztő srácnak be kellett hozni az építkezéseken használt generátoraikat. Így tudták csak átdolgozni a leadás előtti hétvégét, mert ha rá kellett volna húzni plusz egy napot, akkor a játék hetekkel is elcsúszhatott volna. Ez egyébként azt jelentette, hogy a 4A-nek fagyoskodnia kellett az áramkimaradásokkal sújtott irodában.

Az országban uralkodó állapotok persze másra is kihatottak, mint a munkakörülmények, az egyik srác, Dean Sharpe például arra ért haza a lakásába egy átdolgozott nap után, hogy egy veszélyesnek kinéző grúz férfi és három fegyveres haverja üdvözlik. Azt mondták neki, hogy lakbér ide vagy oda, 1 napja van, hogy elhagyja a lakást és új helyet keressen.

"Ha a 4A versenyképesebb büdzsét kap és normálisabb körülmények közt dolgozhat, valamint nem kellett volna elpazarolniuk plusz egy évet, hogy a THQ irreális elvárásainak próbáljanak megfelelni, amik szerint még multit és 4 fős kooperatív részt is kellett volna hegeszteni a játékba 0 plusz pénzért és ugyanazzal a határidővel, aminek a tetejében még egy új kiadóval való egyeztetés is a nyakukba szakadt mindössze pár hónappal megjelenés előtt... mit tudtak volna összehozni?!"

Rubin a Metro: Last Light új kiadóját, vagyis a Koch Mediát (=Deep Silver) is kiosztotta, amiért nem adott publicitást a csapatnak és ennek a sztorinak. Erre a Deep Silver PR-osa (Aubrey Norris) azt válaszolta, hogy Rubin megint csak olyan dolgokról/cégekről jártatja a száját, amiket nem ismer. A csipkelődés még ment egy darabig a Twitteren, de a lényeget már így is megkaptuk. Ez pedig egy nagyszerű játék és egy kivételes történet a készítőkről.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward