Tavaly márciusban röppent fel a hír, hogy az Interplay és az inXile legendás alapítója, Brian Fargo a visszavonulását tervezgeti a Wasteland 3 után. Nos, azóta sok víz lefolyt a Dunán, a stúdiót az Obsidiannal együtt megvette a Microsoft, és ez a jelek szerint Fargo elképzeléseire is nagy hatással volt.
Az Eurogamernek adott interjújából egyértelműen kiderül, hogy nagyon örül a megállapodásnak, hiszen eddig gyakorlatilag folyamatosan küzdeniük kellett az erőforrások szűkössége miatt. Kis, független stúdióként nehéz volt lépést tartani a játékfejlesztés költségeinek drágulásával: 2012 táján 5-6 millió dollárral nagyjából el lehetett indulni, ebből hármat összeszedtek közösségi támogatásból, egy másik részt a korai hozzáférésből, beletették a saját pénzüket, és már szinte meg is volt a fedezet. Manapság 15-20 millió dollárról lehet beszélni egy projekt kapcsán, ezt pedig óriási nehézségek árán tudták csak összeszedni, ha egyáltalán.
Az inXile nem fog áttérni a hatalmas költségvetésű játékokra, de a Microsoft-háttér lehetővé teszi, hogy az AA-ból az AAA-ba lépjenek. Szeretnék fejleszteni az általuk nyújtott látványvilágot, simábbá tenni a megjelenéseket, elgondolkodhatnak mondjuk a kontrollerek támogatásán, és ami talán a legfontosabb, ha úgy érzik, kell még pár hét az igazán tökéletes végeredményhez, akkor lesz lehetőségük az extra idő beiktatására, nem kell lemondani róla anyagi fedezet hiányában.
Fargo hangsúlyozta, hogy a kreatív irányítás az inXile kezében marad, illetve nem áll szándékukban összeolvadni az Obsidiannal, bár a két csapat kapcsolata szorosabbá válik, és akár ki is segíthetik egymást itt-ott. A felvásárlás azt is jelenti, hogy nem indítanak több közösségi finanszírozásos kampányt a játékaikhoz (pedig Fargo a Fig tanácsadótestületének tagja), és a nyugdíjazására vonatkozó terveket is elnapolta.