Október második felében a YouTube elkezdte felszámolni a hirdetésblokkolók használatát. Amikor a rendszer érzékelte a reklámblokkolót, figyelmeztette a felhasználókat, hogy kapcsolják ki ezeket, majd le is tiltotta az elérést, ha ennek a kérésnek az emberek nem tettek eleget. Ezzel pedig egy olyan harc indult el, ami talán sosem fog véget érni.
A fejlesztők elkezdtek különböző technikákat kitalálni, hogy a YouTube rendszerét mégis megtévesszék. A felhasználók elkezdtek keringőzni a különböző blokkolók között, akár naponta cserélték ezeket, hogy megoldást találjanak. Bizonyos esetekben pedig a YouTube és a böngészőkiegészítők a háttérben váratlan hibákat idéztek elő.
November végén rengeteg beszámoló jelent meg az interneten, amik a YouTube lassúságára panaszkodtak. Eleinte azt gondolták, hogy a Google valahogy a Firefox eléréseket kezeli rosszul, de kiderült, hogy a probléma abból adódott, hogy az algoritmusok összeakadtak. A keresőóriás akkor ki is jelentette, hogy a gond abból adódik, hogy az érintett felhasználók készülékén hirdetésblokkoló szolgáltatás volt telepítve. Ha ezt eltávolították, akkor a hibák is megszűntek.
A novemberi esetet követően most megint egy hasonló ügy alakult ki, de ezúttal már rutinosabban kezelhették a helyzetet az érintettek. A Redditen és más fórumokon, közösségi oldalakon is arról jelentek meg beszámolók, hogy a YouTube nagyon lassan reagál, akár be is tud fagyni a képernyő a számítógépeken, webes környezetben. Kiugróan magas processzorhasználatról is hallani lehet a visszajelzésekben.
Az AdBlock és AdBlock Plus böngészőkiterjesztést használók futottak bele leggyakrabban ebbe a hibába a részletesebb leírások alapján. A beszámolók szerint más megoldásoknál kevésbé vagy egyáltalán nem lehet érzékelni a teljesítményingadozást és az instabil működést. Az akadozó betöltés és a lassú pufferelés miatt néhányan azt gondolták, hogy a szolgáltatójuknál van valamilyen probléma, ami a lassúságot okozza, a valóság azonban az, hogy megint a hirdetésblokkolókból adódott gond.
Ebben az esetben a YouTube már nem is adott ki semmilyen reakciót, de nagyjából behelyettesíthető ide is a korábbi válaszuk: “Az elmúlt héten a reklámblokkolókat alkalmazó felhasználók nem optimális videózási élményben részesültek, ami a betöltési késedelmeket is magában foglalta, függetlenül az általuk használt böngészőtől.” Akkor a letiltást követően sem feltétlenül állt helyre a rend azonnal, szóval ez a mostani esetben is előfordulhat.
Az utóbbi hónapokban az adblock szolgáltatások fejlesztése soha nem látott szintre jutott, hogy tartani tudják a lépést a YouTube-bal, ez pedig néhány esetben váratlan hibákhoz vezet. A mostani ügynél egyes beszámolók szerint az is lehet, hogy maga az AdBlock okozott hibát, de a lényeg az, hogy ez globálisan több millió felhasználónál okozott kellemetlenségeket a YouTube használati élményben.
A vállalat folyamatosan próbál minél több embert az előfizetés felé terelni. Hazánkban a YouTube Premium jelenleg 1790 forintba kerül, amiben benne van már a YouTube Music zenestreaming szolgáltatás elérése is. Emellett előfizethetnek Családi csomagra is a felhasználók, ebben az esetben 5 eszközre 2690 forint a szolgáltatás havi díja, és van Diák opció is a fiataloknak, ami mindössze 1090 forint.