A CD Projekt Red társalapítója, Marcin Iwiński egy új videóban beszélt a Cyberpunk 2077 jelenlegi helyzetéről, és a jövőben várható next-gen frissítés témája is előkerült. Iwiński leginkább arról beszélt, hogy mi történt a játék PS4-es és Xbox One-os változatával, amik gyakorlatilag vállalhatatlan állapotban kerültek piacra, és később a Sony le is vette az anyagot a PSN Store-ból.
"A múltunk és az őszinte kommunikációnk miatt megbíztatok bennünk és előrendeltétek a játékot, ami ugyan remek kritikákat kapott PC-n, a konzolos verziók nem ütötték meg azt a szintet, amit szerettünk volna. Én, valamint az egész vezetőség nagyon mélyen sajnáljuk, és ebben a videóban erről szeretnék beszélni" - kezdi Iwiński.
Elmondása szerint a Cyberpunk 2077-et már önmagában is nagy kihívás megfelelően futtatni az előző konzolokon, azonban még megnehezítették a saját dolgukat azzal, hogy azt szerették volna, ha a játék brutálisan néz ki PC-n, és ezt követően állítgatják hozzá a konzolokhoz. És ugyan a PS4 és Xbox One mai szemmel nézve már gyengécske hardvernek tűnik, Iwiński szerint először nem tűnt nagyon nehéznek, hogy fusson rajtuk a játék, azonban később bebizonyosodott, hogy alábecsülték a feladatot.
Érdekes módon azonban Iwiński azt mondja, hogy a belsős tesztelési folyamataik nem mutatták ki a hibák és problémák jelentős részét, amit végül a felhasználók tapasztaltak.
Hozzátette, hogy a fejlesztők a megjelenés előtt gyakorlatilag napi szinten azt látták, hogy egyre javul ezeknek a verzióknak az állapota, és hogy a megjelenés napján esedékes nagy frissítéssel minden rendben lesz. Nos, láthatóan nem ez történt, és kissé hihetetlen, hogy a CD Projekt Rednél senki nem látta, hogy az Xbox One-os verzió 15fps-sel fut, és hogy a PS4-es változat folyamatosan kifagy.
Iwiński azt mondja, hogy mivel a konzolos verziókat tényleg az utolsó pillanatig reszelték, ezért inkább csak PC-s kódokat küldtek ki a tesztelőknek, a PC-s verzió ugyanis már jóval a megjelenés előtt megfelelő állapotban volt. Végül azt látták, hogy a konzolos verziók tényleg csak a legvégére állnak majd össze, ezért inkább a PC-s tesztkódot kiküldése mellett döntöttek.
Iwiński hangsúlyozza, hogy a CD Projekt Red "elképesztően tehetséges és keményen dolgozó" munkatársait nem szabad hibáztatni a Cyberpunk 2077 szörnyű konzolos megjelenéséért: "Én és a vezetőség hozzuk meg a végső döntéseket, és mi döntöttünk úgy, hogy megjelentetjük a játékot. Ugyanakkor higgyétek el, hogy egyáltalán nem ez volt a szándékunk és minden meg fogunk tenni, hogy visszanyerjük a bizalmatokat".
Mindezek fényében változtak a CD Projekt Red tervei a játékkal kapcsolatban. Habár a hosszabb távú terveket mindez nem érinti, de eredetileg már viszonylag röviddel a megjelenés után elkezdtek volna jönni az ingyenes kiegészítők és egyéb tartalmak - ezek most viszont csúszni fognak, amíg az alapvető problémákat rendbe nem rakják. Az első nagyobb patch az új évben néhány napon belül érkezik, pár hétre rá pedig egy újabb nagyobb frissítés várható. Ezt követően már az első félévben várhatóak ingyenes tartalmak.
A sokak által várt next-gen konzolos frissítés azonban az események tükrében késni fog, és az első félév helyett csak a második félévben érkezik.