Shop menü

JÖHET A MÉG DRÁGÁBB TWITTER BLUE OPCIÓ, ÉS EGYÉB VÁLTOZÁSOKRÓL IS BESZÉLT MUSK

Elon Musk arról is tweetelt a napokban, hogy a hirdetési rendszert át kellene alakítani úgy, hogy az kevésbé rombolja a felhasználói élményt.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Jöhet a még drágább Twitter Blue opció, és egyéb változásokról is beszélt Musk

Nagy port kavart Elon Musk akkor, mikor 8 dollárra emelte a Twitter Blue előfizetés árát, bár ma már ezért az összegért egészen sok extra lehetőséget kapnak a felhasználók. Igazából azt lehet látni, hogy ezzel a rendszerrel egyre többen békélnek meg. De Musk nem éri be ennyivel, már arról hintett el információkat, hogy jöhet a még drágább csomag.

„Lesz egy magasabb árú előfizetés, ami lehetővé fogja tenni, hogy minden reklám eltűnjön” – jelentette ki egy bejegyzésében a Twitter vezére.

Jelenleg ugyanis a Twitter Blue előfizetés nem jelent reklámoktól mentességet, ez csak arról gondoskodik, hogy kevesebb hirdetés kerüljön az emberek szem elé. Ez nem újdonság, Musk rendre azt hangsúlyozta, hogy aki fizet, az kevesebb reklámmal fog találkozni, szóval az emberek ezzel tisztában vannak. A jelek szerint Musk pedig úgy véli, hogy lesznek majd olyanok, akik hajlandók lesznek még többet kiadni azért, hogy a hirdetések teljesen eltűnjenek.

Galéria megnyitása

Nagyon sok olyan platform van, ahol a reklámmentesség be van árazva, szóval ez egyáltalán nem új dolog, valószínűleg nem fogja olyan felhördülés követni ezt a fejlesztést, mint amikor a kék pipa került be a Twitter Blue-ba. Az is lehet, hogy akik a drágább csomagot veszik meg, egy eltérő színváltozatú pipát fognak kapni, ami azt mutatná meg a követőiknek, hogy még nagyobb összeggel támogatják a mikroblog működését.

Az új előfizetési opció mellett Musk arra is kitért, hogy a hirdetések nem maradhatnak úgy, ahogy most vannak. „A hirdetések túl gyakoriak és túl nagyok a Twitteren. Az elkövetkező hetekben lépéseket teszünk mindkettő kezelésére.” – emelte ki a platform első embere.

Galéria megnyitása

Elon Musk felvetésére volt, aki azzal reagált, hogy az Instagram például kezd élhetetlenné válni, annyira sok a megosztott képek és videók között a hirdetés, illetve annyira tolakodóak ezek, hogy az élményt teljesen elrontják. Ha a Twitter tud ez ellen tenni valahogy, akkor mindenképpen jó irányba indulhat el, és Musk azt mondja, hogy ez a terv. Azt azonban még nehéz elképzelni, hogy miként fogja azt megoldani az üzletember, hogy a kevésbé intenzív reklámokkal is megtartsa a hirdetőket, akik egyébként sem igazán kapkodtak mostanában a Twitter után.

Galéria megnyitása

Ilyen hírek mellett kitérhetünk arra is, hogy korábban egyébként Elon Musk felvetette már a teljesen fizetős Twitter lehetőségét, amiben a szolgáltatás működtetéséhez szükséges bevételt nem a reklámok biztosítanák, hanem az előfizetési díjak. Lényegében nem lenne szükség a reklámokra, ha már van megfelelő mennyiségű előfizető.

Közösségi oldalon ekkora méretben ilyenre még nem láttunk példát, de egyébként a legtöbb streaming szolgáltatás például csak előfizetéses alapon üzemel, nem reklámokból tartják fenn őket. Azt is lehet tudni, hogy egy-egy előfizető monetizációs szempontból sokkal értékesebb, mint egy átlagos felhasználó, aki minden pillanatban reklámokkal néz szembe.

Jelenleg nélkülözhetetlenek a Twitternek a nagy vállalatok reklámjai, de egyáltalán nem biztos, hogy ez mindig így lesz.

Könnyen lehet, hogy már a harmadik féltől származó kliensek felszámolása is az új iránynak köszönhető. Ugyanis azok, akik eddig más alkalmazást használtak, nem láttak reklámokat, és kisebb eséllyel fizethettek elő a Twitter Blue-ra is. Egyébként nemrégiben kiderült, hogy már lehet egy éves előfizetést is váltani, de azt például egyelőre nem lehet tudni, hogy mi lesz majd akkor, ha valaki befizet a Blue-ra egy évre, és közben megjön az új, teljesen reklámmentes opció, és váltani szeretne. Ilyen részletek később tisztázódhatnak.

Ezek mellett Elon Musk arra is kitért egy követőjének felvetésére, hogy terítéken van egy olyan pénzügyi alap létrehozása, melyből tartalomgyártókat támogatnának. „Erőteljesen gondolkodunk egy ilyen megoldáson” – mondta el az üzletember. Részleteket viszont erről sem lehet tudni. Az azonban nem titok, hogy a YouTube-bal való rivalizálást is fontolgatta már Musk.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére