A Renowned Explorersről és a Reusról ismert Abbey Games műhelyeiben készülő Godhood egy olyan műfajt képvisel, mellyel mostanában nem találkozhattunk annyit, mint évekkel ezelőtt. A klasszikus Populousban megszokott módon itt is egy láthatatlan istenséget alakítunk, a feladat pedig az, hogy kiválasztott népünket győzelemre vezessük mindenféle kinyilatkoztatások és manipulációk segítségével, tehát sosem közvetlenül megadva az utasításokat.
Ezúttal nem alakíthatjuk át a világot, csak lakóit vehetjük rá, hogy teljesítsék kívánságainkat. Eldönthetjük, milyen emlékműveket építsenek, milyen rituálékat hajtsanak végre, és hogyan imádhatnak minket a legmegfelelőbb módon, de a vulkánkitörésekről valószínűleg le kell mondanunk.
A világvége-lehetőségek hiánya nem jelenti azt, hogy nincsenek konfliktusok. Rituális harcban le kell győznünk a rivális isteneket, akár nyers erőszakkal, akár követőik meggyőzésével és csodálatuk kivívásával. Ki merne szembeszállni törzsünkkel, ha mondjuk a macskák a szent állataik? Na ugye.
A történetre kihegyezett kampánymód jó újrajátszhatósági értékkel fog rendelkezni. Érdekes lehet, hogyan oldják meg a finomabb stratégiai részleteket úgy, hogy nincsenek isteni csodák az eszköztárunkban.
A Godhood korai hozzáférése a Steamen és a GOG-on érhető el, a tervek szerint csak pár hónapig tart majd az éles megjelenés előtt.