Shop menü

ÍGY INTÉZI A GARANCIÁT AZ NZXT

Sorozatunk segítséget próbál nyújtani azoknak, akiknek meghibásodott terméke a gyártónál garanciális, viszont a kereskedőnél ezt valamilyen okból nem tudják igénybe venni.
HaverLaci
HaverLaci
Így intézi a garanciát az NZXT

Az NZXT termékeire a magyarországi forgalomba hozók általában 1-2 év garanciát vállalnak, szemben a gyártó a konkrét modellre vállalt 6 év - bár korlátozott - garanciájával. 

Ennek egyik oka lehet például az a "jól" sikerült startup-termék - pontosabbat most nem írnék -, amelynek blokkja egy tervezési hiba miatt néhány hét/hónap használat során megrepedt és a hűtőközeget szépen ráengedte általában a videokártyára és/ vagy az alaplapra. Ez ugyanennek a forgalmazónak viszonylag sok kártérítési ügyet és kellemetlenséget okozott. Esetünkben a kötelező 1 éven felül 1 további év garanciát vállalt be. A rendellenesség ezután, de még a gyártó által megadott határidőn belül jelentkezett.

Egy Kraken X42 vizhűtéssel lesz dolgunk. A hiba nem túl vészes: esetünkben a hűtőblokkon az NZXT felirat nem világít kék LED-módban. A pumpa és így a hűtés viszont rendben működik. Az sem biztos hogy ez megfelel a "hiba" definíciójának, amely a rendeltetésszerű használat akadályozása. De most nem ezzel foglalkozunk, hanem megpróbáljuk érvényesíteni a gyártói garanciát.

A már unalomig ismert Google+NZXT Warranty-val kezdjük. Az első találatok között ott is van a keresett oldal.

Az oldalon látható, hogy a gyártó 2-10 év korlátozott garanciát vállal termékeire. Kizárja a garanciából többek között a sérülés, a természeti csapás, szakszerűtlen üzembe helyezés, javítás vagy módosítás, és az engedély nélküli sorozatszám / biztonsági címke sérülést vagy eltávolítást. A garancia feltétele továbbá a számla megléte.

Az európai régióra vonatkozó szabályok ezen felül: a vásárlást követő első évben a kereskedéshez irányítanak, azt követően az NZXT ügyfélszolgálatával kell felvennünk a kapcsolatot, enélkül nem fogadnak be garanciális igényt. A következő lépés pedig a szövegben megadott linkre kattintva az ügyfélszolgálattal való kapcsolatfelvétel lesz.

A linket megnyitva a lap közepén látható mezőbe kulcsszavakat beírva tanácsokkal látnak el a hibával kapcsolatban. A folytatáshoz a bal oldalon, a Contact felirat alatt látható Contact Support-ra  kattintsunk. Le a kalappal a gyártó előtt: gondoltak az AM5 és az LGA1700 tokozású processzorokkal rendelkezőkre, melyekhez szerelvényt biztosítanak, továbbá lehetőségünk van az NZXT termékeihez pótalkatrészek beszerzésére is.

Mivel úgy tűnt nincs szükség gyáriszám-ellenőrzésre, tehát ilyen akadálya nem lesz a visszaküldésnek, itt volt az ideje hogy elvégezzem az ügyfél-regisztrációt. A megerősítő email linkjének kattintása után visszatértem az NZXT oldalára. Feltűnt, hogy a jobb felül található szövegbuborékban a "You are currrently browsing North America" szöveg látható, azonban amikor megpróbáltam ezt módosítani, hiába hagytam a nyelvet angolon, az országot Németországra változtatva a szöveg is német lett. Így a régióval egyelőre nem foglalkoztam, maradt az eredeti beállításon.

Mivel nem voltam biztos a dolgomban a hibával kapcsolatban, a "Technical Support" -ot választottam a lenyíló menüben. A Product type = NZXT Product, majd a Product mezőben a Cooling, Kraken, Kraken X42 kiválasztása után megadtam a hűtő gyári számát és az adataimat / elérhetőségeimet. Végül az NZXT Related Issues résznél ismét Cooling, majd a Subject mezőt elegánsan kihagyva azonnal a tárgyra tértem, és megadtam a hibát - természetesen angolul. Angol (vagy a honlap által támogatott) nyelvismeret híján a Google fordító segítségünkre lehet, amennyiben az összetett mondatok helyett egyszerűen és tömören fogalmazzuk meg a lefordítandó szöveget.

Kis idő elteltével email érkezett a gyártótól, ebben három javaslat szerepelt, amely szerintük az általam megadott hibával kapcsolatos. A visszajelzésemre vártak, hogy megoldódik-e a problémám. Sajnos nem sikerült közelebb jutni a megoldáshoz, lényegében a termékek sem egyeztek, a tanácsok is más jellegű hibákra adtak választ. Miközben válaszomat írtam, furcsa jelenségre lettem figyelmes: a Support elkezdett spammelni, azaz néhány percenként újraküldte az imént kapott emailt. Itt kissé tanácstalan lettem, először szorgalmasan válaszolni kezdtem mindre, később aztán hagytam a fenébe. Összesen 11 emailt kaptam így tőlük, más azonban nem érkezett.

Először azt hittem ennyi volt, és már épp kezdtem keresgélni a fórumokat az NZXT garanciával kapcsolatban, de öt nap elteltével válasz jött az email fiókomba. Három újabb tanácsot kaptam, ezek meghajtóprogramokkal voltak kapcsolatosak, de sajnos ezek sem voltak hasznosak. Ez alkalommal csak egy emailt kaptam. Hogy biztosra menjek, új rendszeren frissen telepített driverekkel is ki lett próbálva a hűtő, de a jelenség továbbra is fennállt.

Egy újabb hét telt el teljes csendben. Aztán előkerült Felipe, aki úgy nézett ki, végre kézbe veszi a dolgokat. Ekkor kaptam ügyszámot is, mely az emailek tárgyának végén látható. Fotókat kért a problémáról. Miután megkapta, hibának minősítette. Azonban mivel a hibás termék már nem volt elérhető, két újabb modellt ajánlott fel. Ezek közül választhattam, az NZXT-nek szerencsére nem volt probléma, hogy sokkal drágábbak.

Miután megszületett a döntés melyik hűtést válasszam, átirányítottak az európai csoporthoz. Jan-Henrikhez kerültem ő pedig a számla digitális képét szerette volna tőlem. Miután ezt elküldtem, tájékoztatott, hogy nem visszaküldeni kell a vízhűtőt, hanem megrongálni, majd megsemmisíteni, és erről videót készíteni úgy, hogy egy papíron látsszon a nevem, emailcímem, a modell és az ügyszám. A videót Dropbox-on, Google-driveon kérték, de Youtube-on is elfogadták. Felhívták a figyelmem, hogy ezután a hűtővel a környezetvédelmi előírásoknak megfelelően járjak el. A hűtőfolyadék miatt nem kell aggódnom, nem káros a környezetre.

A két gumicsövet vágtam el, a videó elkészült, melyet el is fogadtak, a választott modellt pedig várhatóan 3-5 munkanap múlva kapom meg. Türelmesen vártam. 

Négy munkanappal később értesítettek a csomag összekészítéséről és feladásáról, ezzel együtt kértek, hogy értékeljem a szolgáltatást. 

A csomag végül nagyjából két hét elteltével érkezett meg.

Bár a kommunikáció nem volt túl pörgős, különösen a folyamat elején, a jóval nagyobb értékű csere miatt már csak a jóra emlékezhetünk. Segítőkészek voltak és a gyári garancia igénybevételének lehetősége eleve megér öt csillagot, különösen, hogy tartozékokat, és alkatrészeket is beszerezhetünk tőlük, nem beszélve az újabb foglalatokhoz való felfogatásról.

A sorozat részei: Intel, AMD, EVGA, Plextor, G.Skill, NZXT, Corsair.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére