A történet már-már a szokásos: a gyártó öt év korlátozott garanciája két év jótállásra apadt, mire az SSD-t megkaptam. Hiába jeleztem a disztribútornak, hogy a gyártó öt évet ad, nem hatotta meg őket - bár ahogy az első cikkemben is írtam, a korlátozott garancia, amiből 5 évet ad a gyártó, nem felel meg a jótállásnak, így joguk van abból annyit vállalni a jogszabály által megadotton felül, amennyit készek kockáztatni. Az SSD valamivel több, mint három év után beadta a kulcsot, nem volt detektálható többé.
A megszokott Google+Plextor Warranty kereséssel kezdtem, az első találatok ugyanarra a goplextor.com oldalra vittek. A Warranty oldalon a lenyíló menünek sok értelme nincs, az ODD és SSD opciók a közvetlenül alattuk is látható pontokra lépnek csak. Az SSD-t megnyitva az alábbi információkat találtam: az SSD - tehát a szilárdtest meghajtók ügyintézése eltér az ODD - azaz az optikai meghajtókétól, melyek a gyártó további termékei.
Számlával igazoljuk a vásárlást - ennek hiányában a garanciát a gyártás idejétől számítják. Nem feltétel tehát a számla megléte; persze ha a garanciaidő vége felé járunk, akkor lehet szükség lesz rá, mert a kereskedelmi lánc raktáraiban és az üzlet polcán várakozva nem kevés idő is eltelhet, ezt pedig csak a számlával tudjuk lefedni. Nem csak az eltelt idő okozhatja azonban a garancia végét, a szilárdtest meghajtóknál a TBW, azaz az összes felírt bájt számának határa is meg van szabva, a technológiai korlátok miatt. Ezt az adatot a háttértároló SMART-jából lehet megtudni, például a magyar fejlesztésű Hard Disk Sentinel programmal.
A gyártó nem vállal felelősséget a háttértárolókon található adatainkkal kapcsolatban, és nem kínál adatmentési szolgáltatást sem. Amennyiben fontos adataink vannak tehát a meghajtón, el kell döntenünk, hogy az adataink fontosabbak, vagy a meghajtó. Ha az adataink, akkor adatmentő cégnél érdemes próbálkoznunk, nekem a meghajtó volt fontosabb. Megjegyzendő, hogy a Plextor fizetős szerviz szolgáltatást is vállal, ami nem túl gyakori egyébként. Ilyen esetben a javítás és a szállítás költségét az ügyfél állja. A garanciális ügyintézés eredménye pedig kijavítás, vagy kicserélés lehet.
Miután ezt átnéztem, az RMA menüpontot próbáltam. Három módon érvényesíthetjük a garanciát: vegyük fel a kapcsolatot a kereskedővel - ez ugye kiesett - online RMA, végül a kapcsolatfelvétel az ügyfélszolgálattal.
Először az online RMA-t próbáltam.- ehhez az RMA oldalon az Online Request-re kattintottam, ott pedig a Apply for RMA kövertkezik, mivel a Check an RMA status korábban megindított ügyintézést kérdez le.
Azonban a következő oldalon némi tanácstalanság lett rajtam úrrá, mivel a következő régiókat találtam: Taiwan, Kína, Japán, Korea, USA végül Európának Oroszország. Hát érdekes mind földrajzi, mind vám kérdések szempontjából.
Így végül a harmadik lehetőséget választottam: felvettem a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal. Megadtam a régiót, a terméktípust, és az adataimat, végül a hibaleírást. Emailben kaptam választ.
Azon kívül, hogy nem utasítottak el kapásból - amire egyébként számíthattam volna - sok jóval nem kecsegtettek: sokáig fog tartani, a türelmemre lesz tehát szükség, a további lépés lehetőségeket pedig megvizsgálják. OK, lényeg, hogy van esély. Végül megírták, hogy két lehetőségem van: közvetlenül a tajvani központba küldöm vagy egy cseh címre, mely egy képviseletük lehet, és onnan fogják Tajvanra juttatni. A cseh címet választottam, az SSD-t becsomagoltam egy megfelelő dobozba, és feladtam.
Az adataimat (a javított termék visszaküldéséhez) egyeztettem az ügyfélszolgálattal, akik pár nap elteltével jelezték, hogy megérkezett a cseh címre a csomag, türelmemet kérik. Négy nap múlva tájékoztattak, hogy továbbították a csomagot Tajvanra, megadták a csomagszámot is a nyomkövetéshez.
Tényleg heteket kellett várnom a cserére, bár ebbe belejátszott, hogy a szigetről érkezett csomag vámeljáráson is átesett.
Az ügyintézést valóban nem nevezhettük gyorsnak, és költségmentes sem volt, azonban az ügyfélszolgálat készségesen segített, ráadásul lehetőséget adott közelebbi címre küldeni a csomagot. Hatalmas piros pont ezért a Plextornak. Az eljárás mondhatni egyszerű volt, nem kértek ilyen-olyan teszteket stb. - bár ennek lehet az az oka, hogy nem is ez a bevett eljárás, lehet, hogy csak méltányosságból sikerült. A nehézség inkább a vámügyintézés körül zajlott ugyanis nem tudtam, hogy milyen csomagom jön és honnan, milyen érték volr megadva, de végül megoldódott az is.