A G.Skill egy 1989-ben alakult gyártó, már a DDR2-korszak előtt is készített memóriakiteket, ezen kívül hűtés, és HID eszközök is a palettájuk része, a szilárdtest meghajtókról nem is szólva.
A hibás memóriakitem két modulból állt, azonban hiába csak az egyik hibás, mindkettőt vissza kellett küldenem. Hogy miért? Mert termékként a számlán 1 darab szerepelt, ahogy az ár is egy tételre szólt. Kevés kivételtől eltekintve ez mindig így volt, bármennyire is kényelmetlen az ügyfélnek, ha memória nélkül marad a számítógépe. Én egy kivételről tudok, a Kingmax esetén jó 15-20 éve ugyanis a forgalmazó csomagolta össze a kitet, és azok a memóriák szinte bárhogy működtek dual channel-ben. A Kingmax hírnevét a Kingstonhoz hasonlóan rontották a kínai dzsunkákról érkező hamisítványok, melyekkel egy időben egy plusz lila IC-vel igyekezett a gyártó az eredetiség megállapításában segíteni (az IC lábai pedig lényegében a semmibe vezettek, tehát a működésben nem volt szerepe).
Ez volt az egyik oka a KIT-esítésnek, ugyanis sok memóriamodul-gyártó innen-onnan szerzi/szerezte be a memóriachipeket, pedig azoknak közel azonos tulajdonságúnak kellett (volna) lennie, hogy dual channel-ben tudjanak működni. A KIT-ek pedig pont ugyanolyan modulokat tartalmaztak.
De vissza a G.Skill-hez. A szokásos "Google + G.Skill Warranty" után az első találat megfelelőnek is látszott. Ott a garanciával kapcsolatos információk voltak megtalálhatók, a táblázat szerint a memóriákra ún. korlátozott élettartam garancia vonatkozik. Mivel azonban a gyártók az élettartam garanciát meglehetősen nagy szabadsággal kezelik - erről egy későbbi cikkben írok majd - ha más nem is, a magyarországi forgalomba hozó ezt számosította, esetünkben 3 év garanciát vállaltak, de olyan is van aki egy évet ad, mivel a jogszabály jótállásra ennyit ír elő.
Lényeg, hogy úgy néz ki az 1 éven túl szinte biztosan, de a három éven túl is jó eséllyel próbálkozhatunk a gyártóval. Lássuk az eljárást. A G.Skill megnyitott oldalán már a felső részen látható a "...please click here for the online RMA request form.", ez kell nekünk kattintsunk hát rá. Itt meg kell adnunk a memória modell- és gyáriszámát (kit esetén modulonként), a vásárlás helyét és idejét, néhány adatunkat, valamint az alaplap és a processzor típusát végül az operációs rendszert, amellyel a modult használtuk.
Miután nyilatkoztunk, hogy nem vagyunk robotok, a Continue gombbal ellenőrizhetjük a megadott adatokat, majd a Confirm & Submit-ra kattintva megjelenik az RMA Request Sent ablak. Egyelőre sínen vagyunk!
A megadott emailcímre megerősítő email is érkezik.
Néhány nappal később pedig egy újabb email, melyben értesítenek, hogy megkaptuk az RMA azonosítót. Az eljárás a G.Skill RMA centerbe történő belépésével folytatódik.
Először egy gyors regisztráció, majd az emailben kapott, ER-kezdetű RMA-azonosítót, a memória modelljét, azonosítóját és vásárlási dátumát, továbbá a szállítási címet megadva, végül a számlaképet feltöltve az eljárást lényegében be is fejeztük.
Az linken található PDF dokumentumot kinyomtatva - praktikusan több példányban nyomtassuk ki - a csomagolás szabályait figyelembe véve, készítsük el a pakkot.
Ezt az emailben megadott címre kell feladni. A csomagot GLS-sel adtam fel, néhány nap múlva tájékoztattak, hogy megérkezett.
Az ügyintézési idő kb 3 hét... Hát lehet mégsem lesz új nyertesünk?
De nagyjából három héttel később megérkezett a cseredarab.
Az ügyintézés egyszerű volt és gyors, úgy néz ki, a viszonylag hosszú szállítási idő az egyetlen kellemetlenség amelyre fel kell készülnünk G.Skill memória gyártói garanciáztatása esetén.