Shop menü

ÍGY INTÉZI A GYÁRTÓI GARANCIÁT A CORSAIR

Egy Corsair memóriacsomag ügyintézésén keresztül mutatjuk meg a teendőket. Ez esetben bekapcsolás után kép van, a hiba tehát más jellegű.
HaverLaci
HaverLaci
Így intézi a gyártói garanciát a Corsair

Sorozatunk segítséget próbál nyújtani azoknak, kiknek meghibásodott terméke a gyártónál garanciális, viszont a kereskedői garanciát valamilyen okból nem tudják igénybe venni. Egy Corsair memóriacsomag ügyintézésén keresztül mutatjuk meg a teendőket. Ez esetben bekapcsolás után kép van, a hiba tehát más jellegű.

Az ügyintézéshez a memória KIT minden tagja szükséges. Ha több KIT-ünk is van, onnan lehet megismerni, az egybe tartozókat, hogy a modulok gyáriszámai egymást követik.
A hiba: az egyik memória instabil, fagy, memtest programmal is néztem, azzal is mutatta a hibát. A már unalomig ismételt Google+Corsair Warranty-val kezdtem. Az első találat meg is felelt. 

Az oldalon lejjebb tekerve megtalálhatjuk a Corsair termékek garanciaidejét; a memória modulok ún. "korlátozott élettartam garanciát" kapnak, bármit jelentsen ez (egy későbbi cikkben foglalkozom majd az élettartam garanciákkal). A hibás memória KIT-re három évet kaptam, de a kereskedés sajnos bezárt, így nem tudom érvényesíteni. Hiába vagyok benne a három évben, más módot kell keresnem.

Ugyanezen az oldalon látható a "How to File a Warranty Claim" rész, azon belül pedig a "Create a Warranty Return" link. Erre kattintva megkezdhetjük a Submit a Ticket Below eljárást, lényegében a hibajegy igénylését. Ehhez a "What do you need help with" mezőben hagyjuk a "Warranty (RMA) - Replacing My Product" menüpontot. 

Az adatainkat töltsük ki (név, email, cím, telefonszám), majd a termékkel kapcsolatban is meg kell adnunk milyen Corsair (vagy Elgato - ekkor másik oldalra léptet) termék - esetünkben DRAM -, modell és gyáriszám, a Subject esetünkben egy Corsair memory RMA request, a Description mezőbe pedig a hibajelenséget írtam le, angolul. Az Attachments mezőben csatoltam a számlaképet.

A Submit gomb megnyomását követően a hibajegy igénylését elküldjük. Erre a válasz emailben érkezett, a hibakódot az első mondat tartalmazza 2-3 munkanapon belül további információkat ígértek.

Ez meg is érkezett. Az alaplapot a BIOS verziójával együtt, továbbá a processzor típusát kérték, hogy adjam meg. A megadott linken található Memtest memóriadiagnosztikai porgram lefuttatását is kérték, a diagnosztikáról készült XML fájlt pedig csatolni kellett. A memtest lefagyott tízezer hiba után, de az XML ott volt a pendrive-on, amiről indítottam a tesztet.

Ideje volt a regisztrációnak, melyet el is végeztem.

A hibáról fotót is küldtem, de az nem annyira érdekelte a szervizt, így az XML is csatolva lett.

Érdekes, hogy az általuk linkelt Memtest program eltért az általam használttól, ráadásul volt olyan modul, amivel az nem is jelzett hibát. Elég fura egy memóriagyártótól... 

Néhány nappal később kaptam választ a beküldött XML fájlra: elfogadták, megkezdődhetett az RMA folyamat. Ehhez mindkét modulról fotót kértek, melyeken látszanak az azonosítók, és az adataimat is meg kellett adnom.

Ez megfelelt, kaptam RMA azonosítót és egy UPS-előre-fizetett címkét, ezeket felragasztottam a csomagolásra, majd megrendeltem az UPS csomagfelvételt. Házhoz jöttek a csomagért.

A modulokat becsomagoltam, a cimkét felragasztottam, és feladtam a megadott címre.

Néhány nap múlva értesítettek, hogy megkapták a csomagot, majd öt nap múlva, hogy feladták a cserét.

A csere még aznap(!) megjött és erről is kaptam értesítést a szállítón felül a Corsairtól is.

Kérték továbbá, hogy jelezzem, ha megoldották az ügyet, amit meg is tettem, megköszönve a segítséget.

Az ügyintézés elég egyszerű volt, a rendszerük nagyon hasonlított a korábbi cikkünkben bemutatott, G.Skill által használthoz. Egyedüli furcsaság volt a memóriateszt program. Lesz olyan kit melyet szintén ki kell küldenem, és az általuk linkelt memóriateszt nem fog hibát mutatni több napos használat során sem, a modul mégis instabil, a nálam használatos diagnosztika pedig kimutatja a hibát. Frissíteni fogom a cikket a tapasztalatokkal.

Nemcsak memóriás, tápegységet is küldhetünk például a Corsairnak. Most is elkezdtünk egy ilyen ügyet, ez kicsit nyögvenyelősebbnek tűnik. Ami még tapasztalat ezzel a gyártóval: néha EU-n kívülről érkezik a csere, ekkor vámeljárás keretében kapjuk meg a cserét. Sajnos a plusz díjakat nekünk kell állnunk.

A sorozat részei: Intel, AMD, EVGA, Plextor, G.Skill, NZXT, Corsair.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére