Shop menü

ÍGY INTÉZI A GARANCIÁT A TOMTOM

Folytatjuk tavaly kezdett "elsősegély" sorozatunkat, melyet azoknak szánunk, akik maguk vennék kezükbe az ügyintézést olyan meghibásodott termékek esetén, ahol a kereskedés sajnálatosan megszűnt. A mai részben egy TomTom navigációs termékkel kapcsolatos teendőket vesszük végig.
HaverLaci
HaverLaci
Így intézi a garanciát a TomTom

Az alany egy TomTom GO 620 GPS egység, mely bekapcsolás után egy hibára utaló ábrát mutat csak.

Első lépésként a Login-re klikkelve regisztráltam a TomTom weboldalára. A sikeres regisztrációról email üzenet jött.

A TomTom elég színvolnalas ügyfélszolgálatot alakított ki, talán mindenről csináltak videót, ami minket érinthet: frissítés, helyreállítás, hogyan jelentsünk be hibát.

Egyik gyenge pont lehet számunkra, hogy kizárólag angol nyelven tudunk kommunikálni velük. Akinek nem erőssége e nyelv, jó szolgálatot tehet a Google fordító használata. Első körben egy chatbottal kell megvitatnunk a problémát, mely tippeket ad, hogyan próbáljuk meg házilag orvosolni azt. Ehhez kattintsunk képernyő jobb alsó sarkánál található piros Chat szövegre.

Ekkor azonnal feldob néhány - valószínűleg gyakran használt - opciót pl. az eszköz frissítése, pénzvisszatérítés igénylése (vélhetően azok számára, akik közvetlenül a gyártótól vásároltak, mivel rendelési számot kér), Nekem most a harmadik tűnt érdekesnek, mely javítással kapcsolatos. Lássuk, nem lehetséges-e, hogy csak egy elrontott frissítés okozza ezt a hibát? Az első opciót választottam hát (update), majd a következő menüben a "hibák jelentkeztek a frissítés során " (...getting errors...) pontot választottam.

Itt két érdekes menüpont is szembejött, a frissítés közben történt fagyás (update freezes), és a vörös kereszt (red cross). Kezdjük az első lehetőséggel, melyre azt a tanácsot kapjuk, hogy próbálkozzunk az alaphelyzetbe állítással (try a soft reset...), a linkre kattintva videós segítséget is kapunk.

Mindenekelőtt töltsük fel az eszközt legalább két órán át. Ezután tartsuk nyomva a bekapcsológombot ameddig a dobszólót halljuk. Ez akár 30 mp-ig, vagy tovább is tarthat. Elvégeztük a soft reset-et. 

Ez sajnos nem segített rajtam, a hibát jelző képernyő úgyanúgy megjelent. További segítségre van tehát szükségem (i need more help). Ekkor a chatbot rákérdez, hogy sikerült-e az update? Hát valójában az még fel sem merült, de a soft reset nem - tehát a válaszom: no. A következő lehetőségként felajánlja, hogy az ügyfélszolgálattal vegyem fel a kapcsolatot, további lehetőségek a korábban felajánlott pénzvisszatérítés igénylése, vagy a kijavításé, valamint egyéb segítő videók mutatása.

Lássuk mire jutunk a másik esélyes lehetőséggel. A képernyőn láttam piros X-et is, de nem csak egy piros X-et, lássuk, hová vezet ez az irány.

A mutatott linkre kattintva (My device is not starting or...) az ügyfélszolgálatra irányítanak, az első videónak (hogyan vegyük fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal) videót mutatják ismét.

Ugyanoda jutottunk hát, lássuk mire megyünk az ügyfélszolgálattal. Ha mégsem, próbáljuk előbb a kijavítás (book a repair) menüpontot kiválasztani, melyhez "újra kell indítani" a chat-et.

Ismét ott tartunk, hogy frissítsük az eszközt.

Ehhez előbb telepítsük az operációs rendszerünknek megfelelő meghajtóprogramot. Esetemben ezt követően az eszköz megpróbálta helyreállítani magát, de ez minden esetben sikertelen volt, a hibaképernyőre jutott a folyamat minden alkalommal. Ez a vonal is oda jutott, hogy az ügyfélszolgálattal kell folytatnom.

Azonban a videók között böngészve - és a Youtube-on is - találtam egy videót, mely nem a soft, hanem a hard resetet mutatja be. Ez úgy indul, mint a korábbi, azaz min. két órás töltés, majd teljes akkumulátor töltöttség mellett a bekapcsológombot nyomva kell tartani a TomTom logó betöltődéséig, majd ekkor egy másodpercen belül háromszor megnyomva a recovery menübe jutunk.

Sajnos rajtam ez sem segített, egyszer sikerült oda bejutni, de azonnal újraindult a készülék. Marad tehát az ügyfélszolgálattal való kapcsolatfelvétel.

Itt kérik a nevem, és email elérhetőségemet, meg kell adnunk a terméktípust (Navigation), sorozatszámot, a hibát és a pontos modellt. Ekkor szembesültem azzal, hogy a készüléken ez az adat nincs is rajta. A Chat egyébként segít ebben, az egyedi azonosító alapján megadja a szükséges információt. Fájl feltöltésére is lehetőség van - ha jól láttam egy darabra - , én a hibaképernyőről töltöttem fel egy fotót. Kaptam referencia számot, a chat-et lezárták, innentől a kommunikáció emailben, ha minden igaz, egy ügyfélszolgálatossal folytatódott, 48 órán belülre ígérték a kapcsolatfelvételt.

Ez hellyel-közzel megvalósult, egy magát Katie-nek nevező valaki vette fel velem a kapcsolatot. Katie ismét a korábban említett piros x-et "megoldó" tippeket ajánlotta. Jeleztem, hogy ez nem segített. Ezután végre haladtunk az ügyintézéssel, kérte a nevem, címem, az eszköz sorozatszámát (ismét), és az esetazonosítót. Itt felmerülhetett némi probléma a magyar számla értelmezésével, a dátumot kérték.

A következő üzenetben pedig már az UPS csomagfelvételhez szükséges információkat kaptam meg. A készüléket a korábbiakhoz hasonló gondossággal csomagoltam be, és a gyári dobozt egy még nagyobb dobozba helyeztem, és bőven tettem bele térkitöltőt is. A csomagot a felvétel megrendelését követően a futárcég elszállította, majd nem egészen két hét elteltével jelezték, hogy másnap visszaérkezik. Pontosabban a TomTom ügyfélszolgálat korábban jelezte, hogy feladták a csomagot, de hogy mi történt, azt nem árulták el, az a mellékelt dokumentumból fog kiderülni.

A csomagolás és a benne lévő tartozék maradt az eredeti, csak a készüléket cserélték ki. Hatalmas piros pont a TomTom ügyfélszolgálatnak, hogy a munkalap magyar nyelven íródott. Ez felülírta egy korábbi bosszúságomat is, amit itt a cikkben nem említettem: minden "mozdulatukat" követően szerették volna, hogy mondjam meg segített vagy nem a tippjük, értékeljek. Szerintem ez ráért volna az ügyintézés végén, de a lényeg, hogy itt az eszköz és működik.

A sorozat részei: Intel, AMD, EVGA, Plextor, G.Skill, NZXT, Corsair.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére