A Valve News Network már többször előkerült itt az iPonon is, hiszen a csatorna tulajdonosa az egyik legnagyobb Valve rajongó a bolygón és bizony szeret mélyére ásni a dolgoknak.
Miután befejezte az Alyx végigjátszását, azonnal neki is látott a játékfájlokkivesézésének, ám igencsak hamar észrevette, hogy a Valve véletlenül a játék korábbi verzióit publikusan hagyta, így bármelyik vásárló hozzáférhetett az Alyx fejlesztői változatához. Vagyis a fejlesztők, hogy ne kelljen a játék készítése közben fel-le venni a szemüveget, természetesen egy másik, a játékosok számára nem elérhető verzióval dolgoznak. Tyler viszont hamar meg is találta ezek között a verziók között azt, amelyikkel a játék konkrétan végigjátszható 2D-s módban, egérrel és billentyűzettel.
Nos, azt mondja, hogy kis munkával lehet még pofozni az irányítást, de összességében már a videója elején leszögezi, hogy az egész élmény egyszerűen szar lesz, mert az Alyx-ot nem erre tervezték. Szerinte az Alyx a legjobb Valve játék a Portal 1 óta, viszont a 2D-s módja élvezhetetlen.
Elmondása szerint azért is volt egy teljesen működő 2D-s módja a játéknak, hogy a tesztelők, akik kipróbálták minőségellenőrzési célból, megbizonyosodjanak róla, hogy valóban fényévekkel jobb a játék VR-ban, hiszen arra tervezték.
A másik hír az eladásokkal kapcsolatos. A Half-Life: Alyx első napon bekerült a TOP 25 egyszerre legtöbben játszott játék közé, mert egyszerre több, mint 40 000-en indították el a játékot. Több, egymástól független játék népszerűség mérő is, így a PlayTracker és a Steam Spy szerint is valahol 400 000 és 600 000 darabszámban kelhetett el a játék az első napokban, a PlayTracker szerint a Half-Life: Alyx 2020-ban az egyik legjobb rajtot produkálta Steamen (jobbat, mint pl. a Borderlands 3), egyedül csak a Doom Eternal volt nagyobb nála. Az Alyx-ra 300 000 előrendelő volt, ebből körülbelül 119 000 lehetett Valve Index felhasználó.
A játék jelenleg a kritikusok szerint nagyon jó értékeléssel rendelkezik és jelenleg év játéka várományos. A cikk írásakor 93 ponton áll, amivel 2020 eddigi legjobb címe minden platformot összevetve. A Steam értékelések 98% fölött állnak, tehát elmondható, hogy a közösség is elégedett. Fontosnak tartom megjegyezni, hogy a Valve-nak bár érdkesség, de nem olyan fontosak a bevételi számok, mint más fejlesztőknek, hiszen a Steam-en keresztül, a többi játék kiadásával rengeteg pénztartalékkal rendelkeznek.
Az iPon Half-Life: Alyx tesztje az utolsó simításokon esik át, elöljáróban elmondhatom, hogy a Valve ismét történelmet írt és egy hihetetlenül jó alkotást tett le az asztalra, éppen ezért nem is javaslom, hogy a lapos verziós végigjátszáson gondolkozz. Nem fogja megérni, mert csak a saját élményedet rontod el, azt, amit a Half-Life: Alyx csak VR-ban nyújthatna utánozhatatlanul számodra. Ha máshogy nem, keress a karantén után egy ismerőst, akinél kipróbálhatod.