Az amerikai szórakoztatóiparban dolgozók már egy ideje kritizálják Hollywoodot, amiért továbbra sem elég inkluzív, és még mindig fellelhető a tudatos vagy rendszerszintű rasszizmus a legnagyobb filmstúdióknál - még akkor is, ha az utóbbi években látványosan próbáltak előtérbe tolni színesbőrű és / vagy női rendezőket, írókat és színészeket.
Ezzel együtt sokan még mindig arról számolnak be, hogy afroamerikaiként sokkal nehezebben érvényesülnek és jóval kevesebb lehetőséget kapnak.
A legutóbbi nagyobb botrány éppen pár hete a Golden Globe díjátadó kapcsán tört ki. Ugyan számos díjat nyertek fekete színészek és alkotók, úgy látszik, hogy ez mégsem volt elég, ugyanis a kritikusok szerint a Hollywoodban dolgozó külföldi újságírók szövetsége (HFPA) számos olyan alkotást figyelmen kívül hagyott, amit fekete írók és rendezők készítettek. Az egyik ilyen nagy hiba a kritikusok szerint, hogy a Michaela Coel által készített I May Destroy You nem kapott megfelelő jelöléseket, pedig rendkívül innovatív és újító szellem. Ezután még az is kiderült, hogy a HFPA mind a 87 tagja fehér.
Akárhogy is, jelen cikkünk tárgya, hogy a McKinsey & Company nevű piaci elemző vállalat egy rendkívül komplex, a filmes és tévés ipart is magában foglaló kutatást végzett. Ehhez kielemeztek több mint kétezer alkotást, és egy rakás interjút készítettek írókkal, producerekkel, színészekkel és rendezőkkel. Ezen kívül a filmes iparban dolgozó feketéket tömörítő szervezettel, a BlackLight Collective-vel is együttműködtek.
A kutatásból az derült ki, hogy Hollywood éves szinten 10 milliárd dollárral többet kereshetne, ha szétbontaná a helyi filmes ipart még mindig uraló strukturális rasszizmust.
A kutatásból kiderül, hogy a szinesbőrűek által készített filmek alacsonyabb költségvetésből gazdálkodhatnak, holott jellemzően jóval nagyobb eséllyel termelnek hasznot, mint a fehér filmesek alkotásai. De érdekes, hogy létezik a "fekete adó" jelensége is, ami arra utal, hogy a feketéknek sokszor a saját zsebükbe kell nyúlni és a saját pénzüket is beletenni egy-egy projektbe, ha azt akarják, hogy az megvalósuljon.
A kutatás rámutat, hogy Hollywoodban a producerek, rendezők és írók mindössze 6%-a fekete, a stúdióvezetők és egyéb magas beosztásúak 92%-a pedig fehér. Ezen kívül kiderült, hogy a feltörekvő fekete színészek általában sokkal kevesebb lehetőséghez jutnak: míg egy fiatal fehér színész jellemzően átlagosan 9 főszerepet kap, addig egy fekete csak 6-ot.