A világ talán kezdi megérteni, hogy nem csak az Egyesült Államokban készülnek jó filmek és sorozatok, ez pedig talán annak tudható be, hogy sokan vágynak valami újra a jól bejáratott hollywoodi klisékkel szemben. Európából a La Casa De Papel és a Lupin keltette fel sokak érdeklődését, míg Ázsiából most éppen a Squid Game ér el felfoghatatlan sikereket.
A dél-koreai sorozat nemrég letaszította a Netflix trónjáról a Bridgerton családot, ami 82 milliós nézettségével volt eddig a vezető pozícióban. Nem is kevéssel előzte meg most azt a Squid Game, ugyanis utóbbit már 111 millióan látták. A Netflix a nézettséget legalább 2 perces megtekintési idő mellett számolja.
A Netflix nemzetközi törekvéseit, amivel a helyi filmgyártást próbálja felerősíteni, még az Amazon alapítója, Jeffrey Bezos is elismeri. Szerinte a Netflix csapata nagyon jól csinálja a dolgokat, annak ellenére, hogy a nemzetközi vizekre így kievezni egyáltalán nem könnyű és sok munkával jár. Ez azonban még őt is lenyűgözi és inspirálja.
Maga a Squid Game megszületése sem volt viszont egy egyszerű menet Hwang Dong-hyuk író és rendező számára. Még 2009-ben állt először a stúdiók elé az ötletével, de az senkinek nem kellett az és folyamatosan elutasításokat kapott. Akkoriban az anyjával és a nagyanyjával élt együtt és az anyagiak miatt kénytelen volt eladnia a számítógépét, amin a történetet írta, így egy ideig nem is tudta folytatni azt.
A Squid Game-ben adósok mérkőzhetnek meg egymással, hogy egy battle royale vetélkedő során a legjobb hazavihesse a fődíjat, amitől helyre billenhet az élete. A játékok érdekessége, hogy helyi gyerekjátékokat dolgoznak fel és ebben kell a versenyzőknek jeleskedniük.