Napjainkban az online csalások elképesztő méreteket öltenek, tényleg ott tartunk, hogy ott vágják át az embereket, ahol csak tudják. A csalók között pedig ott vannak a legpitiánerebb próbálkozók, de az egészen kifinomult átverésekben utazók is. Éppen ezért a Google elérkezettnek látja az időt, hogy bevezesse a hitelesítést a találatoknál.
Egy kis piktogram révén jelzi majd a Google Kereső találati listája, hogy melyek a hitelesített és hivatalos oldalak, ezáltal ki lehet szűrni a problémás honlapokat.
Nem meglepő módon egy apró kék pipa fog megjelenni azon oldalak neve mellett, amik 100 százalékban megbízhatók és igazolt a tartalmuk. A technológiai cégeknek nagyon beakadt az, hogy a hitelesítést egy kis kék pipával jelöljék. A leghíresebb – vagy talán inkább hírhedt mostanra – az X (korábban Twitter) mikroblog kis kék pipája, ami mostanra valójában már nem is a hitelesítést jelöli, hanem csak azt, hogy az adott fiók tulajdonosa előfizet a platformra. De hasonló jelzést használ a platformján a Facebook, az Instagram és egyebek mellett a TikTok is.
A Google állítólag már direkt azért használja ezt a hitelesítési jelképet, mert ezt ismeri mostanra a legtöbb ember. Miután a közösségi médiában széles körben elterjedt a kék pipa, adta magát, hogy a keresőóriás is ezt alkalmazza. A cégnek az volt a legfontosabb, hogy mikor meglátják a jelzést a találatok mellett az emberek, minden esetben ugyanaz jusson az eszükbe: a megbízhatóság.
A Google Keresőben egyelőre még nem látszik mindenkinél a kék pipa, a felhasználói visszajelzések szerint elsősorban az Egyesült Államokban kezdett ez előbukkanni. Mint azt megtudhattuk, egyelőre még tesztelés alatt áll a fejlesztés, éppen ezért nem lehet biztosra vanni, hogy tényleg be is vezeti a Google, de egyébként elég jó esély mutatkozik erre. Idővel biztosan globálisan alkalmazni kezdi a hitelesítést a vállalat, de részleteket a bevezetéssel kapcsolatosan nem osztott meg a vállalat.
Egyelőre azt sem lehet tudni, hogy pontosan miként zajlik a hitelesítés menete, de az biztos, hogy most még tényleg csak a legnagyobb cégek neve mellett látható az új jelölés. A Microsoft, a Google és az Apple már megkapta a kék pipát a neve mellé, de arról nem szólt a fáma, hogy innentől hogyan tovább.
A cég egyik szóvivője, Molly Shaheen azt nyilatkozta a hitelesítési rendszerrel kapcsolatosan, hogy ennek a vásárlás során lesz majd igazán nagy jelentősége a jövőben. Ennek köszönhetően a felhasználók tisztában lehetnek majd azzal, hogy melyek a megbízható online boltokhoz vezető hivatkozások a Google Kereső találati listáján. Főleg a nagy márkaboltok esetén lehet majd ez érdekes, amiket egyre többen próbálják meghamisítani, és így megkárosítani a vásárlókat.
„Rendszeresen kísérletezünk olyan funkciókkal, amelyek segítik a vásárlókat a megbízható online vállalkozások azonosításában, és jelenleg egy kis kísérletet végzünk, amely bizonyos vállalkozások mellett hitelesítési jelet mutat a Google-ön.” – jelentette ki a szóvivő újságírói megkeresésekre válaszolva.
A kék pipára mutatva a Google megjegyzi egyebek mellett azt is, hogy a vállalat nem tudja azt garantálni, hogy az adott vállalkozás tényleg megbízható és valóban jó terméket értékesít. Ezzel igyekszik magát kimenteni az esetleges vásárlói panaszok alól, amikhez értelemszerűen semmilyen formában nem lehet köze azon túl, hogy a volt hitelességét ellenőrzi.