A Meta az utóbbi időben nagyon ráment arra, hogy növelje a felhasználói élményt a Facbookon és az Instagramon. Valamint azon dolgozik, hogy erőteljesebb legyen az egész környezet vizuálisan, mivel a TikTok a sok videóval egyre jobban elszívja a Facebook közösségének tagjait.
Most a Meta egy olyan újítással állt elő, amivel az emberek végre hatékonyabban tudják majd azt elérni, hogy a Facebook olyan tartalmakat mutasson számukra, amilyeneket valóban szeretnének is látni. A YouTube-on nem sok beleszólása van a nézőknek abba, hogy az ajánló mit ad be nekik. Remélhetőleg a Facebook esetében ez az eszköz jobban fog működni.
Két új opciót fog a Facebook a továbbiakban mutatni a felhasználók számára, melyekkel szabályozható lesz, hogy miből jelenjen meg több, és miből van már elege az embernek, és látna kevesebbet. „Mutass többet” és „mutass kevesebbet” feliratokkal fognak megjelenni gombok a hírfolyamban.
A Meta egyébként nem különösebben szereti, ha az emberek próbálják megmondani a platformjain az algoritmusnak, hogy mit szeretnének nézni, de érdekes módon ezt az újítást egészen készségesen tálalja a Facebook. Eleve a folyam görgetése közben véletlenszerűen fel fog bukkanni egymás mellett a két gomb a különböző tartalmak alatt. De mindennél elő lehet majd hozni szükség esetén, ehhez a további opciókat kell megnyitni az adott poszt esetén.
Ennek köszönhetően az emberek képesek lesznek finomhangolni a tartalomkínálatot, és abban bízik a Facebook, hogy ha több számukra releváns tartalmat látnak, akkor hosszabb időt töltenek majd a közösségi oldalon. Ez minden bizonnyal így is lesz, de talán előrelátóbbnak kellett volna lenni a Metának, és nem várni ilyen sokáig ezzel. Illetve kisebb szabadságot adni az algoritmusoknak, amik sok esetben nem éppen a felhasználók javát szolgálták.
Azt mondja a vállalat, hogy a felhasználói visszajelzéseket nemcsak azért lesz jó használni, mert ezáltal jobb lesz a tartalmak rangsorolása, hanem azért is, mert ebből tanul az algoritmus. A Meta felhasználja ezeket az adatokat arra, hogy tovább javítsa a saját ajánlórendszerét. Ennek köszönhetően a jövőben már remélhetőleg ügyesebb lesz magától is.
„Azzal, hogy több lehetőséget kínálunk a közvetlen visszajelzés adására a Folyam rangsorolását illetően, a mesterséges intelligencia rendszereinket okosabbá és érzékenyebbé tehetjük” – írja a vállalat blogbejegyzésben.
Eddig is voltak már olyan eszközök, amikkel el lehetett rejteni posztokat, vagy lehet például „altatni” bizonyos fiókokat. De ezeket a Facebook rendszerre a tapasztalatok szerint nem igazán vette figyelembe az ajánló súlyozása terén. A mostani funkciónál más lesz a helyzet, mivel ez célzottan erre szolgál. Bízunk benne, hogy tényleg meglesz ennek a hatása, és annak egyszerre örülhetnek a felhasználók és a Meta is, mivel az emberek szívesebben fognak több időt tölteni a Facebookon.