Shop menü

HELLO FACEBOOK, EBBŐL MUTASS TÖBBET!

Új funkció jón a közösségi oldalon, amivel felül lehet majd bírálni az ajánlót, illetve utat lehet neki mutatni, hogy miből kéne többet mutatnia, és miből kevesebbet.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Hello Facebook, ebből mutass többet!

A Meta az utóbbi időben nagyon ráment arra, hogy növelje a felhasználói élményt a Facbookon és az Instagramon. Valamint azon dolgozik, hogy erőteljesebb legyen az egész környezet vizuálisan, mivel a TikTok a sok videóval egyre jobban elszívja a Facebook közösségének tagjait.

Most a Meta egy olyan újítással állt elő, amivel az emberek végre hatékonyabban tudják majd azt elérni, hogy a Facebook olyan tartalmakat mutasson számukra, amilyeneket valóban szeretnének is látni. A YouTube-on nem sok beleszólása van a nézőknek abba, hogy az ajánló mit ad be nekik. Remélhetőleg a Facebook esetében ez az eszköz jobban fog működni.

Galéria megnyitása

Két új opciót fog a Facebook a továbbiakban mutatni a felhasználók számára, melyekkel szabályozható lesz, hogy miből jelenjen meg több, és miből van már elege az embernek, és látna kevesebbet. „Mutass többet” és „mutass kevesebbet” feliratokkal fognak megjelenni gombok a hírfolyamban.

A Meta egyébként nem különösebben szereti, ha az emberek próbálják megmondani a platformjain az algoritmusnak, hogy mit szeretnének nézni, de érdekes módon ezt az újítást egészen készségesen tálalja a Facebook. Eleve a folyam görgetése közben véletlenszerűen fel fog bukkanni egymás mellett a két gomb a különböző tartalmak alatt. De mindennél elő lehet majd hozni szükség esetén, ehhez a további opciókat kell megnyitni az adott poszt esetén.

Galéria megnyitása

Ennek köszönhetően az emberek képesek lesznek finomhangolni a tartalomkínálatot, és abban bízik a Facebook, hogy ha több számukra releváns tartalmat látnak, akkor hosszabb időt töltenek majd a közösségi oldalon. Ez minden bizonnyal így is lesz, de talán előrelátóbbnak kellett volna lenni a Metának, és nem várni ilyen sokáig ezzel. Illetve kisebb szabadságot adni az algoritmusoknak, amik sok esetben nem éppen a felhasználók javát szolgálták.  

Azt mondja a vállalat, hogy a felhasználói visszajelzéseket nemcsak azért lesz jó használni, mert ezáltal jobb lesz a tartalmak rangsorolása, hanem azért is, mert ebből tanul az algoritmus. A Meta felhasználja ezeket az adatokat arra, hogy tovább javítsa a saját ajánlórendszerét. Ennek köszönhetően a jövőben már remélhetőleg ügyesebb lesz magától is.

Galéria megnyitása

„Azzal, hogy több lehetőséget kínálunk a közvetlen visszajelzés adására a Folyam rangsorolását illetően, a mesterséges intelligencia rendszereinket okosabbá és érzékenyebbé tehetjük” – írja a vállalat blogbejegyzésben.

Eddig is voltak már olyan eszközök, amikkel el lehetett rejteni posztokat, vagy lehet például „altatni” bizonyos fiókokat. De ezeket a Facebook rendszerre a tapasztalatok szerint nem igazán vette figyelembe az ajánló súlyozása terén. A mostani funkciónál más lesz a helyzet, mivel ez célzottan erre szolgál. Bízunk benne, hogy tényleg meglesz ennek a hatása, és annak egyszerre örülhetnek a felhasználók és a Meta is, mivel az emberek szívesebben fognak több időt tölteni a Facebookon.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére