Új karakter indításánál a Guild Wars 2-ben a játék feltesz majd nekünk pár érdekes kérdést a születőben lévő új kalandor személyiségéről, előéletéről és hátteréről. A válaszok meghatározóak lesznek az NPC-kkel való interakciók során és sok küldetésre is kihatnak majd.
A életrajzi kérdések persze attól is függnek majd, hogy milyen fajt, kasztot és nemet választunk karakterünknek. Ha például asurák vagyunk, akkor feljön majd a kérdés, hogy melyik asura egyetemre jártunk a három közül, embernél a származásunk merül fel (dzsentri, közember, az utca gyermeke) és így tovább. Egy víziszonyos charr nem tud majd küldetést felvenni, hogy segítsen a quagganokon, de meglesznek a maga speciális questjei ogrékkel, skrittekkel (patkány szerű rondaság) és más egyéb földhözragadt népekkel. Körülbelül 10 kérdést tesznek majd fel nekünk, ezek közül persze lesz néhány olyan is, ami mindenkire vonatkozik. A lényeg nagyjából az, hogy ha mogorva és ellenszenves "hőst" alkotunk magunknak egy kedves és barátságos helyett, akkor úgy is fogunk viselkedni az NPC-kkel.
Ez viszont még nem minden, az életutunk ugyanis meghatározza majd, hogy milyen házból indulunk. Igen, kalandjainkat a saját kis házunkból kilépve kezdhetjük meg a Guild Wars 2-ben. Egy ember dzsentri minden bizonnyal egy puccos városi villából indít majd, jóféle ruhákkal a szekrényében... A házunkba meghívhatunk árusokat és egyéb NPC-ket, ebbe beleértve szívünk hölgyét/urát, merthogy csajozhatunk/pasizhatunk is majd a játékban. A BioWare mindig nagy sikert aratott a játékaiba épített szerelmi szálakkal, kétségtelen, hogy az ArenaNet siker várományos MMOjában is lesz akinek felkelti majd az érdeklődését.
A játék legalább egy olyan meghatározó döntési helyzet elé állít majd minket, ami után teljesen másképp alakulnak a dolgaink attól függően, hogy melyik utat választjuk. A történet fő szála a fölébredt ősi sárkányok legyőzése körül forog, ami egyesíti és nagy tettekre sarkallja a világ népeit és hőseit. Ott lesz Rytlock Brimstone, Logan Thackeray, Eir Steagalkin, Caithe és Zojja és persze Ti is, ha úgy döntötök, hogy a nyomdokaikba léptek.
Három nagy rend lesz ahova beállhattok majd: az Order of Whispers szerint a sárkányokat nem lehet elpusztítani, csak visszaküldhetitek őket az álomba. A Durmand Priory tudósai rengeteg információt gyűjtöttek össze és úgy vélik, hogy könyveik egy lapján majd megtalálják, hogy hogyan állíthatják meg az óriáshüllőket. A harmadik rend, a Vigil nem filozofál ennyit, hogy mit kezdjen a pikkelyesekkel, inkább kardot ránt és harcol. Választásunktól függően három irányba ívelhet így történetünk.
Ezek mellett ott lesz még a Destiny's Edge kalandozó brigád és rengeteg sok mellékküldetés is, amiket felvehetünk. A személyes küldetések skálázódnak, magyarán ahhoz igazodnak nehézségben, hogy hányan estek neki a kihívásoknak.
Természetesen egyik választás sem jár majd gameplaybeli előnnyel/hátránnyal, minden vonalon ugyanolyan jó tárgyakkal díjazzák majd erőfeszítéseinket. Kalandjaink rögzülnek majd a naplónkba, élményeinket tükrözik majd a megszerzett titulusaink.
"Az MMO játékok hihetetlen népszerűek lettek, de kiveszett belőlük a személyes történet és a karakterek egyedisége." - magyarázta a dizájner Ree Soesby. "A Guild Wars 2 szembe megy ezzel a megszokással, megadja a játékosoknak egy multiplayer játék szerteágazó, teljesen interaktív érzetét, de benne lesz egy hagyományos RPG sztorin és döntéseken alapuló vonalvezetése és mély testreszabhatósága is."
A Guild Wars 2 két meghatározó új eleme tehát az egyéni sztorik és a dinamikus események. A játék vagy az idei év végén, vagy 2011 elején érkezik. Hivatalos honlaphoz katt.