Goldfarb: Az AAA gúzsba köti a fejlesztőket

Az ismert designer szerint a jövő a középkategóriáé.

Goldfarb: Az AAA gúzsba köti a fejlesztőket

Érdekes interjútadott a GamesIndustry.biz-nek David Goldfarb. Eddig is sejtettük, hogy a nagyobb címeken dolgozó szakemberek élete nem fenékig tejfel, amit már az is mutat, hogy ritka, hogy valaki nem anonim módon, hanem arccal és névvel vállalja véleményét.

A korábban egyebek mellett a Battlefield harmadik részén is munkálkodó férfi nyilatkozatában a játékipar egyik szerinte legnagyobb problémáját, a minimálisra csökkent kockázatvállalási hajlandóság témáját járja körül. A korábban több nagy cégnél is megforduló, igen jól kereső, ám jelenleg saját, Ben Cousinsszal közösen indított stúdióját a The Outsiderst menedzselő férfi úgy véli, egyszerűen nem tartható fenn huzamosabb ideig a nagy költségvetésű címekre építő üzleti modell. Hiába ugyanis a rendkívüli anyagi lehetőségek miatti magas technikai kivitelezés, a kiadók, attól való félelmükben, hogy hasznuk nem térül meg, csírájában fojtanak el minden egyedi kezdeményezést. Hiszen, ami már bevált, nagyobb eséllyel térül meg, mint amit még senki sem próbált ki.

David Goldfarb

Ráadásul, a készítők sem nagyon törik magukat, hogy a kötelező minimumnál többet nyújtsanak, mert alig-alig érzik magukénak a projekteket, amiket bármikor elvehetnek tőlükazok jog szerinti tulajdonosai. Így ennek megfelelő lelkesedéssel dolgoznak rajtuk, ami meglátszik a végeredményen. Maga Goldfarb is elismeri, hogy bár sok olyan játékot készített, amire büszke, de soha, egyetlen esetben sem kötődött hozzájuk érzelmileg.

A férfi szerint azonban nem a mikrobüdzséből dolgozó, marketing-erőforrások nélküli indie-szféra menti majd meg a szcénát. Hanem, azok a 3-38 millió dollárból készült játékok, amiknél a készítők mernek újat mutatni, és képesek elszakadni a bejáratott sémáktól.

Goldfarb arról is meg van győződve, hogy a nagyobb kiadók önszántukból áttérnek majd az új modellre, de nem belső, hanem külső kényszerből. Hiszen, a szakma alapvetően trendek után rohan, és azok meglovagolásából igyekszik minél több pénzt kifacsarni. Ha tehát az ötleteket a grafika elé helyező játékok iránt komoly kereslet mutatkozik, amire minden esély megvan, az iparági szereplők szemkápráztató gyorsasággal fognak váltani.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward