Jelentős mértékben zuhant a Tesla értékpapírja a cég We Robot fantázianévre keresztelt rendezvényt követően, pedig nagyon fontos fejlesztéseket vonultattak fel, amik meghatározhatják a cég jövőjét. Nagyon úgy fest, hogy a befektetőknek kezd elege lenni azokból a bejelentésekből, amiken a Tesla a távlati megoldásokról beszél.
A Tesla bemutatókat és pénzügyi jelentéseket követően mindig nagyon szélsőséges mozgásokat lehet tapasztalni az árfolyamban, azt viszont ember legyen a talpán, aki megtippeli, hogy melyik irányba fog elindulni. Most éppen arról számolhatunk be, hogy az idei év legjelentősebb eseménye elég sok befektetőt kiábrándított. 240 dollár környékéről 220 dollár alá csúszott vissza a részvényárfolyam, és azt sem látszik egyelőre, hogy lenne benne erő ahhoz, hogy fordítani tudjon a lefelé irányuló trenden.
A Barclays elemzője szerint a befektetők arra számítottak, hogy a Tesla bemutat majd olyan fejlesztést, újítást, ami rövid távon felpörgeti a pénznyomtatókat. Ilyen dologról azonban egyelőre nincs szó, és nem is igazán érdemes arra számítani, hogy a cég csak rejtegeti a színfalak mögött az aranytojást tojó tyúkját.
A Cybercabet nagyon sokan várták, és a jelek szerint a befektetők arra számítottak, hogy a robotaxi terv keretében a cég egy sokkal racionálisabb megoldással rukkol majd elő. A jármű végül látszólag a VW XL1-et másolta le, két üléssel, nulla kormánnyal, nulla pedállal. Még tölteni sem lehet majd a megszokott módon, ha minden igaz, ami végképp komoly érvágás a cég meghatározó Supercharger infrastruktúrája mellett. A Cybercab csak vezeték nélküli töltést fog támogatni.
Nagyon sokan szkeptikusak a robotaxikkal kapcsolatosan általánosságban, a Cybercab pedig mindent erre tesz fel. Azért pedig nem is lehet hibáztatni a befektetőket, hogy nehezen szavaznak bizalmat a „felügyelet nélküli FSD” rendszer elkészülésének és széleskörű engedélyezésének. Hiszen ezt az ígéretet már hosszú évek óta hallgatják Elon Musk csapatától.
A 200 dollár vonzásában
A Tesla körül a tavalyi év óta nagy a bizonytalanság, a korábbi évekhez képest a cég részvényárfolyama szinte csak oldalazik néhány kiugrástól eltekintve. Akár mi történt, mindig azt lehetett látni, hogy idővel visszatért 200 dollár közelébe. Mikor kicsit elkezdett volna erősödni, akkor idővel zuhanásba fordult át, ha pedig nagyon leesett az ára, akkor beindult a felvásárlás, és ennek köszönhetőn erősödött meg újra.
Jelenleg 217 dollárba került egy Tesla részvény, de 2-3 hete még 260 dolláron is forgott, és az elmúlt időszakban igazából több pozitív hír jött a cégtől.
A negyedéves étékesítési adatok az év első felében látott gyengélkedést követően újra emelkedni kezdtek. Végre láthattuk a „robotaxit”, ami Cybercab néven jön majd, és kiderült, hogy komolyabb távlati tervei is vannak a cégnek az utasszállításban. Az Optimus robotok is nagyon szépen fejlődnek, és a Teslának ezek a gépek talán a legfontosabb termékei lehetnek a jövőben.
Továbbá jó hír volt az is a napokban, hogy Európába megérkezett az új Model 3 hátsókerék-hajtásos Long Range verziója a 702 kilométeres hatótávolság ígéretével. Bizonyos piacokon pedig árcsökkentés is volt, amivel tovább növelheti a cég a versenyképességét. Például hazánkban is olcsóbb lett a Model 3, becsúszott 16,7 millió forint alá. Mindezek ellenére a Tesla értéke folyamatosan csökkent.
A befektetők tényleg azt szeretnék látni, hogy a vállalat valamilyen módon képes növelni a nyereséget, de azt lehet látni, hogy mostanra ezen a fronton elfogytak az eszközök a Tesla tarsolyából. Így is nagyon jól áll, de ez nem elég attól a cégtől, aminek a becsült piaci értéke akkora, mint az összes többi autógyártónak együtt véve.