A Tesla Cybercab bemutatóján olyan érzése lehetett az embereknek, minimum 2040-be csöppentek volna. A kormány és pedálok nélküli robotaxi nem az egyedüli újdonság volt, amit a vállalat felvonultatott, hogy elkápráztassa a Warner Bros. stúdiójában megjelent embereket.
Előkerült az eseményen a Tesla saját fejlesztésű humanoid robotja, ami a jelek szerint egészen elképesztő tempóban fejlődik. És ennél is lényegesen nagyobb meglepetést okozott a vállalat a Robovannel, ami egy olyan önvezető jármű, mely alkalmas a méretéhez képest meglepően sok ember kényelmes szállítására. Ez már nemcsak, hogy a kormánytól és a pedáloktól, de az eddig megszokott buszos belső anatómiától is meg lett fosztva.
„We, Robot” néven futott a Tesla mostani bemutatója, és Elon Musk arról beszélt a robobusz kapcsán, hogy az igazából hasonló háttérrel rendelkezik, mint a cég humanoid robotjai, csak éppenséggel nem lábai és kezei, hanem kerekei vannak.
A cég fejlesztői tényleg sokat dolgozhattak ezen a különleges prototípuson, és már most nagyon sok tapasztalatot gyűjtöttek a munka során, de itt egyelőre még egyáltalán nincs szó a bevezetésről. Musk elmondta, hogy nagyon fontos volt a jó helykihasználás, éppen ezért mindent egészen másként kellett elhelyezni, mint egy szokványos személyautóban. A Robovan nem rendelkezik különösebben hatalmas méretekkel, mégis akár 20 ember tud benne egyszerre nagy biztonságban és kényelemben utazni.
A retrófuturiszikus, Art Deco vonásokkal rendelkező járműben az akkumulátor, a különböző elektronikai egységek, a rendkívül fejlett motorok és az azokhoz kapcsolódó komponensek teljesen egyediek. Ezen túl pedig a szoftveres oldala, is új megoldásokat használ, bevetésre került itt is a mesterséges intelligencia, amit a Tesla már az önvezetésben egyébként is alkalmaz, itt viszont a felhasználókat kiszolgáló interfész része lesz az MI. Lehet majd az Robovannel beszélgetni.
Musk a Cybercabbel kapcsolatosan arról beszélt, hogy mennyire olcsón lehet vele közlekedni, és ugyanez a téma a Robovan esetén is előkerült. A Cybercabnél azt mondta, hogy az 1 dolláros mérföldenkénti buszköltséghez képest azzal 20 centbe kerül egy mérföldet megtenni. A Tesla által fejlesztett busszal pedig a jármű kihasználtságától függően ez 5-10 centre is leszorítható. Persze ezek a cég saját számításai, ezekről semmilyen háttéradatot nem közölt.
A Robovan a „Tesla Network” részét képezi majd, ami a vállalat jövőképének fontos része. Ez egy autonóm közlekedési hálózat, melyben kizárólag teljesen önvezető működésben közlekedő járművek vesznek részt, és nemcsak a robotaxik, robobuszok, hanem más felhasználók által megvásárolt személyautók is a részesei.
A megjelenési dátumról itt már nem is mondott semmit Musk, nem úgy az Optimus robotnál, amit viszont beígért 2025 végére. Az Optimus nagyon szépen fejlődik, már tényleg egyre több feladat megoldására képes, még ha adott esetben a dolgokat külön be is kell neki tanítani. Mindent úgy próbál megoldani, mint az emberek, és éppen ezért könnyebben tanítható meg neki bármilyen munka, hiszen nem igényel speciális környezetet.
Korábban a Tesla arról beszélt, hogy 20 ezer dollár körüli áron lehet majd megvásárolni egy robotot, és ezt próbálják is tartani, de azért most már inkább 20-30 ezer dollár közötti árazásról esett szó. Az Optimus legújabb szériája már minden eddiginél gyorsabb és ügyesebb, amit a mostani eseményen igyekezett a cég a lehető legtöbb módon interpretálni.
A bárban Optimus robotok szolgáltak fel italokat, táncoltak a közönségben a Daft Punk dalaira, és még beszélgettek is az emberekkel. A Tesla a mesterséges intelligenciát használva felvértezte beszédkészséggel is a robotokat, és képesek a szerkezetek a környezetükről is társalogni. Játékra is el lehetett kapni az Optimusokat, egy videóban kő-papír-ollóznak vele. Cipekednek is az emberek helyett, ami már a hasznosabb része a fejlesztésnek.
Musk kijelentette, hogy a Tesla Optimus robotok lesznek a vállalat legnagyobb termékei minden létező aspektusból. A cég víziójában már Tesla Robovannel kiszálló Optimus robot szervizesek is szerepelnek, akik például kicserélik a defektes kereket az emberek helyett.