Már hónapokkal ezelőtt nyilvánosságra került, hogy a TomTom és a Huawei megállapodást kötött arról, hogy szállítani fog egy navigációs alkalmazást, amit az AppGallery használatával kényelmesen igénybe vehetnek majd felhasználók százmilliói globálisan. Mostanra elkészült a program, ami sok jó lehetőséget nyújt, de lesz ez óriási hátránya a Google Térképpel szemben, amit elvileg helyettesítene.
A TomTom nagyon komoly tapasztalattal rendelkezik a navigáció terén, és minden tapasztalatát felhasználva alkotta meg a Huawei és Honor eszközök számára a térképes alkalmazását. Számos helyzetben tökéletes alternatívája lesz a TomTom szoftvere a Google Térképnek, amit az amerikai fejlesztésektől való eltiltást követően kénytelen volt elhagyni.
A holland vállalat valamivel több mint fél év elteltével rukkolt elő az applikációjával az AppGallerybe, hogy a Huawei Mobile Services keretében a felhasználók segítségére legyen. Viszont ez nem ingyenes. És ez az, ami hamar kedvét szegheti az embereknek, akik abban reménykedtek, hogy díjmentesen hozzájuthatnak majd a TomTom megoldásához.
Az első egy hónap próbaként még nem fizetős, ezt követően viszont már havi 2 euróba kerül, ami nem is olyan szerény összeg éves szinten. Annyiban próbál a hosszabb távú előfizetőknek kedvezni a TomTom, hogy külön éves díjat is kiszabott, ami azért jóval kedvezőbb, így már csak 13 euróba kerül. Ha valaki rögtön egy évre előfizet, akkor alig több mint 1 euróba kerül a térképhez való hozzáférés havi szinten.
A TomTom applikációját gond nélkül lehet majd offline navigáció során is használni, ami a Google Térkép esetében azért korlátozottan érhető csak el. Hozzá lehet adni a programban olyan alapértelmezett helyeket, mint a lakhely és a munkahely címe, jegyezve van benne kismillió POI, és nagyon sok paramétert figyelembe véve lehet vele útvonalakat tervezni. A TomTom remek navigációs alkalmazás, de azért vannak hiányosságai is, ha a Google Térképet vesszük alapul.
Azon túl, hogy fizetős, akad más hátránya is a TomTom Go applikációnak. Míg a Google Térkép azoknak is ideális választás, akik tömegközlekedéssel szeretnének eljutni A-ból B pontba, addig a TomTom ilyen funkcióval nem szolgál. Itt nem lehet elérni az olyan információt, ami a menetrenddel lenne kapcsolatos. És igazából ajánlásokat sem tud tenni különböző helyekre, hiába listázza ezeket, míg a Google szolgáltatása erre is képes a rendelkezésére álló elképesztő mennyiségű adat feldolgozása révén.
A biciklistáknak a szívébe sem fogja belopni magát a TomTom, és nem csak azért, mert nem jegyzi a különböző biciklikölcsönző szolgáltatásokat, hanem mert a kerékpáros utakkal, sávokkal sem igazán van tisztában.
Viszont jelzi a sebességkorlátozásokat, ami a Google Térképnél még most sem megy minden régióban (ha mérnek valahol, arról is szól), figyeli a forgalom minőségét, és képes alternatív utakat javasolni, ha úgy látja, hogy torlódás alakult vagy alakulhat ki. Szóval az autósok valóban egy remek alternatívát kaptak, igaz, pénzért, de a többieknek akkor sem lenne ez ideális, ha fizetnének érte.