Dinamikus globális bevilágítás a Fable Legendsben

A Lionhead egy új megoldással bővítette ki az Unreal Engine 4-et, amiről most bővebben is beszéltek egy kicsit.

Dinamikus globális bevilágítás a Fable Legendsben

Figyelem, közepesen technikai jellegű hír következik, bár a végeredmény valószínűleg mindenki számára érdekes lehet. Habár körülbelül egy éve még arról lehetett hallani, hogy az Unreal Engine 4-nek nem lesz része a valósidejű dinamikus global illumination (az új konzolok ugyanis gyengébbek lettek az Epic által vártnál), a Lionheadnek köszönhetően ez azonban megváltozott.

A Microsoft belsős stúdiója fejlesztette ki ugyanis azt a dinamikus GI eljárást, ami már része a licencelhető Unreal Engine 4-nek. A technológia fontos volt a Fable Legends fejlesztői számára, hiszen realisztikusabban tudták megvalósítani a napszakok váltakozását, a művészek gyorsabban kísérletezhettek különböző dolgokkal, ráadásul bekerülhet egy rakás dinamikus objektum, melyek kaphatnak bevilágítást és vissza is verhetik a fényt.

A dinamikus bevilágítás persze már egy ideje jelen van a játékokban, ami itt újdonság, az az indirekt bevilágítás (vagyis a global illumination), ami azt jelenti, hogy a játék motorja kiszámolja a különböző felületekről visszaverődő fényt is, és ezeket is fényforrásnak tekinti - vagyis, ahogy a valóságban, gyakorlatilag minden tárgy visszaver valamennyi fény, ez pedig jelentősen valósághűbbé teszi az egész jelenetet.

A Lionhead szerint az Unreal Engine 4 deferred renderingre épülő motorja remek alapot nyújtott ehhez a technológiához, hiszen támogatja a fizikai alapú renderelést, és hatékonyan tud kezelni egy rakás fényforrást. Mielőtt a Fable Legends készítői belevágtak volna, optimalizálták kicsit az UE4 beépített kaszkádolt shadow mapjait, ami aztán szintén bekerült az alap engine-be. A dinamikus global illuminationhöz a programozók a Crytek által kifejlesztett light propagation volumes technikát vették alapul, és azt jelentősen átgyúrták a DirectX 11-szintű GPU-kra (hiszen az Xbox One-ban is ilyen van), így például teljes mértékben ki tudják használni a compute shaderek nyújtotta előnyöket.

További információk, képek, és méginkább technikai leírás a Lionhead hivatalos blogján található.

Fable Legends - dinamikus global illumination kikapcsolva
Fable Legends - a Lionhead-féle dinamikus global illumination bekapcsolva

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward