Destiny 2: Forsaken - Még nem merülhet feledésbe

A Bungie beáldozta a Destiny-sorozat egyik legjobb karakterét az oltáron, cserébe viszont végre tényleg igazán jó lett a játék.

Destiny 2: Forsaken - Még nem merülhet feledésbe

88 %
{{ average }} %
Szerzői értékelés
Szerző
88
%
Olvasói értékelés
Olvasó
Olvasói értékelés
{{ average }}
%
{{ average }}
%

Szegény Bungie-nak valamiért nagyon nehezen akar összeállni ez az egész Destiny-dolog. Hiába ért a stúdió elképesztően a játékfejlesztéshez, és hiába remek az alapkoncepció, ha egyszerűen valami mindig hiányzik. Így volt ez az első Destiny esetében is, amit ugyan kedveltünk, de messze nem nyújtott annyit, mint vártuk volna. Közel egy évet kellett várni arra, hogy a The Taken King-kiegészítővel megkapjuk azt a játékot, amit eredetileg ki kellett volna adnia a stúdiónak a kezei közül.

És mintha a történelem ismételné önmagát, mert nagyjából ez a helyzet Destiny 2-vel is. Hiába kedveltük a megjelenéskor az alapjátékot, hamar kiderült, hogy még kevesebb okunk van leragadni mellette, mint az elődje esetében. Ráadásul ezen nagyon keveset segített az eddig megjelent két kiegészítő, így nagyjából mindenki számára egyértelmű volt, hogy most is szeptemberig kell várnunk arra, hogy kvázi teljessé váljon a játék.

Ez az idő pedig eljött: megjelent a Forsaken névre keresztelt kiegészítő, és már előre elárulhatom, hogy ezúttal is sikerült a Bungie-nak az, ami korábban a The Taken Kinggel. Az anyag nem tökéletes ugyan, de alaposan gatyába rázta a játékot, és újra okot adott mindenkinek a visszatérésre. A Destiny 2 megint mindannyiunk hobbija lehet, ahová van értelme visszajárni.

Galéria megnyitása

Sajnos a történet felütéséről valószínűlegnem fogok tudni újat mondani azoknak, akik nyomon követtéka megjelenés előtti trailereket, a Bungieugyanis kicsit talán túl sokat is mutatotta hírverés kedvéért. Amennyiben viszont szándékosan kerültétekaz előzeteseket, hogy egyetlen részletet se spoilerezzenek el nektek, akkortalán jobb, ha ezt a fejezetet átugorjátok. A sztori ugyebár mindenki kedvenc NPC-je, Cayde-6 körül forog, akinek a halála lendíti be a Forsaken eseményeit. Az egészet nagyon látványosan valósította meg a Bungie, így talán még a legnagyobb rajongók is elfogadják, hogy volt értelme beáldozni egy közkedvelt karaktert. Mindenesetre onnantól kezdve egy bosszú-történet indul el, melynek keretein belül le kell számolnunk nyolc Báróval, valamint Uldren Sovval, a Reef Hercegével.

A történetmesélés sajnos továbbra sem a Bungie legnagyobb erőssége, de azért a Forsaken ezen a téren is jobban teljesít, mint elődei. A kezdeti "meglepődés" után hatalmas fordulatok vagy kiemelkedően érdekes események már nincsenek, ugyan, de szerencsére az alapok vannak annyira erősek, hogy mindenkit motiválnak majd a végigjátszásra. A küldetések változatosak és jól sikerültek, a nyolc Báró pedig tulajdonképpen nyolc egymástól független, érdekes bevetést jelent, amik természetesen azzal végződnek, hogy az adott Bárót el kell tennünk láb alól. Mivel mindegyikkel egészen más szituációban találkozunk, és mindegyik teljesen egyedi képességekkel rendelkezik, így a repetíciótól nem kell tartanunk, de persze végső soronúgyis tölténnyel kell telepumpálnunk mindegyiket.

Szóval a kampány, még ha nem is kiemelkedő, de mindenképpen jó. Erre pedig még rátesz egy lapáttal, hogy egy teljesen új ellenféltípus is bemutatkozik, a Scorn.

Ezek ugyan a Fallen-közösségből származnak, tehát nyilván hasonlítanak rájuk, azonban mindenféle csúnya mutáción estek át, ennek megfelelően pedig különböznek a korábbi ellenségektől. Így most tényleg elmondhatjuk, hogy a Bungie ezúttal nem teljesen csak újrahasznosított, hanem ténylegesen munkát végzett, mert ezek az ellenfelek valóban új kihívással szolgálnak.

Galéria megnyitása

És ehhez hasonlóan jól sikerült a két új helyszín is. A Forsaken új központi része a Tangled Shore, a Reef egy elhagyatott része, ami igazából semmilyen fennhatóság alá nem esik, így kiváló otthont nyújt a törvényen kívülieknek. Valójában egy széttagolt aszteroida-mezőről van szó, amit a Bungie művészei a tőlük megszokott színvonalon valósítottak meg. Mint ahogy egészen elképesztő a Dreaming City is, ami egyrészt az Awoken fővárosa, másrészt az új end-game zóna, amit folyamatosan bővítenek a készítők, így folyamatosan lehet majd újdonságokat felfedezni, és persze itt nyílt meg pár napja a Forsaken új raidje is.

Szintén örvendetes tény, hogy a Destiny 2 által felbomlasztott, mindenki által jól megszokott fegyverrendszert átalakították, így jóval több választási lehetőséget hagynak a játékosok kezében.

Egy rakás különböző fegyvert kimozgattak a különleges stukkereknek fenntartott slotból, és többé nem feltétlenül attól függ, hogy egy-egy fegyver milyen töltényt használ, hogy melyik slotba kerül. A gépfegyverek, pusle rifle-ök például a sima fehér színű tölténnyel működnek, a fusion rifle-ök és shotgunok a másodlagos zölddel, míg a rakétavetők és a kardok a Power-tölténnyel.

Ezen kívül bekerült az íjak képében egy teljesen új fegyverfajta, ami rendkívül szórakoztató, csak igazából egy problémát találtam ezzel kapcsolatban: egy lövéssel maximális életerőről nem ölnek meg senkit PvP-ben, viszont ha már egy kicsit lesérült, akkor igen. Ezzel nagyon hatékonyak lehetünk a kaotikus mérkőzéseken, ahol mindenki lő mindenkire, és valószínűleg egy eleve sérült ellenfelet tudunk lenyilazni, de a komolyabb mérkőzéseken az első lövés után eléggé védtelenek leszünk az újratöltésig. De, hát valamit valamiért, ugyebár.

Galéria megnyitása

De ha már a multiplayernél tartunk, igazából a kiegészítő egyik legnagyobb újdonsága a Gambit mód. Ez egyfajta keveréke a PvP-nek és a PvE-nek, habár a központban inkább az utóbbi áll.

Alapvetően arról van szó, hogy két darab négyfős csapat indul el egymástól függetlenül, és a céljuk a mesterséges intelligencia által vezérelt ellenfelek halomba gyilkolása. Az elhullott rosszarcúaktól Mote-okat gyűjthetünk, amiből egy játékos egyszerre legfeljebb 15-öt tarthat magánál, azonban ha meghal, akkor mindegyik elveszik. De nem is kell egyszerre ennyit magunkkal vinnünk, a megszerzett Mote-okat ugyanis lerakhatjuk a pálya központi "bankjában", ezzel különböző hatásokat elérve.

Egyrészt öt, tíz, valamint tizenöt összegyűjtött Mote-nál az ellenfél pályájára beidéződik egy (mennyiségtől függő keménységű) ellenfél, akit le kell győzniük, mielőtt ők további Mote-okat tehetnének el. Másrészt pedig 25 valamint 50 Mote-nál megnyílik egy portál, amin keresztül a mi csapatunk egy tagja átmehet az ellenség térfelére, és ott akadályozhatja őket, mondjuk levadászva a legtöbb Mote-ot szorongató szegény játékost. Másrészt 75 Mote összegyűjtése után megjelenik a Primeval, akinek a legyőzése a menet végső célja, ha megöltük, akkor nyertünk. Viszont, ha ebben a fázisban az ellenféltől érkező másik játékos megöl tőlünk valakit, akkor gyógyítja a Primevalt, ezzel ismét csak késleltetve a győzelmet. Az egész nagyon szórakoztató, és rengeteg különböző nyerő stratégiára ad lehetőséget.

Meg persze ott vannak a különböző karakterosztályokhoz készített új alosztályok is. A három fő osztályhoz összesen kilenc alosztály-fa kapcsolódik, mindegyik a maga Super képességével. Oké, ez az egész inkább csak egy udvarias kiegészítése az eddigi felhozatalnak, de akkor is örömteli, hogy a Bungie-nak volt ideje ezzel is foglalkozni végre.

Galéria megnyitása

Galéria megnyitása grid_on

Mint ahogy egyébként az egész Forsaken olyannak érződik, mint amivel tényleg foglalkoztak.

A fejlődési rendszer sokkan átgondoltabbnak tűnik, a Strike-ok nehézsége a megfelelő ütemben növekszik, és végre a grindolás is újra élvezetes.

Sokan kritizálták a Destiny 2-t azzal, hogy a játékos nem érzi elég erősnek magát benne, és ez tulajdonképpen megvan most is, de ugyanakkor megvan az az érzés is, hogy folyamatos, állandó fejlődést tudunk elérni azzal, ha naponta bejelentkezünk kicsit játszani, és előbb-utóbb szépen-lassan lenyomjuk a Dreaming City elsőre felfoghatatlanul nehéz ellenfeleit is.

Szóval összességében a Forsaken kiegészítővel a Destiny 2 olyanná vált, mint amilyennek alapból lennie kellett volna,de érthetetlen, hogy egy ilyen tapasztalt fejlesztőcsapat, mint a Bungie, miért nem tudja ezt elsőre eltalálni? Mert a Forsakennel felvértezett Destiny 2-nek összességében már nincs sok baja, és ugye a tartalmak és javítások az ígéreteknek megfelelően folyamatosan érkeznek. Talán a legnagyobb probléma jelenleg, hogy ahhoz, hogy eljussunk idáig, meg kell vennünk az előző két kiegészítőt is, amik viszont ugyebár eléggé felejthetőek...

Összefoglalás

Destiny 2: Forsaken - Még nem merülhet feledésbe

Destiny 2: Forsaken - Még nem merülhet feledésbe

Destiny 2: Forsaken - Még nem merülhet feledésbe
Szerzői értékelés
88
%
Ahogy az elődje, úgy a Destiny 2 is a szeptemberi kiegészítővel vált igazán teljes játékká.
Élvezetes kampány, jól megvalósított főellenségekkel. Kiválóan sikerült a fegyverrendszer újraegyensúlyozása, valamint az új multiplayer Gambit mód. És végre megint úgy érzi az ember, hogy van értelme naponta visszatérni a játékhoz.
A történetmesélés továbbra sem a Destiny erőssége, és hiába élvezetesebb a grindolás, ha az Exotic holmikat elképesztően nehéz összeszedni. Ezen kívül maga a kiegészítő drága, és kellenek hozzá az előzőek is, amiket pedig szívesebben kihagynánk...
{{ totalLabel }}
%
{{ userRateLabel }}

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward