Shop menü

CITIES SKYLINES - A SIMCITY BUKTÁJA MIATT KÉSZÜLHETETT EL

Mielőtt megjelent az új SimCity, esély sem lett volna arra, hogy a kiadó zöld utat adjon a játéknak.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Cities Skylines - a SimCity buktája miatt készülhetett el

Érdekes történetről rántották le a leplet a pár hete megjelent, és azóta rendkívül sikeres Cities: Skylines készítői. A fejlesztő Colossal Order igazgatója, Mariina Hallikainen elmondta, már nagyon régen szerettek volna egy városépítős stratégiai játékot készíteni, de mivel a műfajt mindig is a SimCity uralta, így nem mertek igazából belevágni.

"Mindig attól tartottunk, hogy az emberek majd egy egyszerű SimCity-másolatnak gondolják a játékunkat, és megvádolnak, hogy egy sikeres receptet próbálunk lemásolni" - nyilatkozta Hallikainen, aki szerint nem csak a stúdió hangulatára nyomta ez rá a bélyegét, de a kiadó sem hajlott túlzottan az ötletre.

Főleg, hogy éppen abban az időben jelentette be az Electronic Arts, hogy 2013-ban új SimCity érkezik, így ugyan koncepciók és prototípusok készültek a Cities: Skylineshoz, de aktív fejlesztés nem zajlott. Végül ironikus módon pont a 2013-as SimCity bukása vezetett oda, hogy elindíthatták a projektet.

"Amikor a SimCity 2013-at bejelentették, biztos voltam benne, hogy a Paradox sosem fog belemenni egy városépítős játék kiadásába. Aztán látták, hogy mi történt a SimCityvel, és szerintem ez segítette hozzá őket a döntéshez, hogy engedélyezzék nekünk a fejlesztést."

Galéria megnyitása

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére