Bajban van a Crytek, akár csőd is jöhet

A cég alkalmazottainak száma gyorsan növekedett az utóbbi években, ami mellé néhány fontos kevésbé projekt társult.

Bajban van a Crytek, akár csőd is jöhet

A német GameStar értesülései szerint a Crytek komoly bajban van, és akár a csőd lehetősége is felmerült. A magazin úgy tudja, a CryEngine-t közel sem licencelik elegen, ráadásul a Game Developers Conference-en sem kapott jó visszhangot a különböző fejlesztőktől.

Ezen kívül úgy tűnik, hogy a Ryse fejlesztése nagyon megviselte a stúdiót. A több évig készülő játékot kezdetben Xbox 360-ra szánták, kizárólag Kinectes vezérléssel, majd menet közben elhagyták a Kinectet és átállították a projektet Xbox One-ra. Belsős információk szerint még hónapokkal a tervezett megjelenés előtt is hatalmas lemaradásban volt a fejlesztés, és a Cryteknek rengeteg munkatársat kellett felvennie ideiglenesen. A játék végül elkerülte a bukást és a Microsoft szerint sikeres is volt, de úgy tűnik, nem annyira, hogy a stúdió befektetését visszahozza.

Avni Yerli - a stúdiót vezető Yerli-testvérek közül a kevésbé emlegetett - ugyan többször is állította, hogy hamarosan egy nagyobb tőkeinjekciót kap a cég, nem segít a dolgokon, hogy egyre rosszabb a Crytek híre. Számos távozott alkalmazott negatívan nyilatkozott a Cryteknél uralkodó állapotokról, a fizetések az utóbbi időben rendkívül sokat késnek, aminek nyomán ráadásul több magasabb beosztású alkalmazott is másfelé kacsintgat. Yerli szerint ezek "erősen eltúlzott pletykák", de ahogy mondani szokás, nem zörög a haraszt...

A CryEngine viszonylagos népszerűtlensége viszont meglepő. A Crytek segített a Microsoftnak az Xbox One hardverének kialakításában (ahogy az Xbox 360-nál tette az Epic), és a korábban említett Ryse volt a konzol nyitójátéka. Ezt követően arra számítottunk, hogy ebben a generációban a CryEngine lehet a meghatározó az előző generációban rendkívül népszerű Unreal Engine-nel szemben, azonban még a Microsoft belsős csapatai, a Lionhead és a Black Tusk is az Epic új motorját használják.

A Crytek problémái azonban nem állnak meg a CryEngine-nél. A Warface leginkább csak Oroszországban ért el sikereket, a G-Face platform pedig hatalmasat bukott. Ezzel párhuzamosan a cég alkalmazottainak száma világszerte 800-ra nőtt. Persze a Crytek a játékpiacon kívül a katonai és kormányzati megrendelésekből is termel bevételt, de úgy tűnik, hogy a pénzügyi problémák mégis utolérték a céget.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward